W I kwartale 2019 r. skonsolidowane przychody polskiego producenta ekskluzywnej bielizny damskiej wyniosły ponad 39 mln zł (+16% r/r). Esotiq nadal rozwija sieć salonów w kraju i za granicą oraz umacnia kanał e-commerce, który odpowiada już za ok. 10% sprzedaży.
Przychody Grupy Esotiq&Henderson w I kwartale 2019 roku wyniosły 39,1 mln zł (+16,2% r/r). Wynik operacyjny wyniósł -0,3 mln zł (wobec 2 tys. w ub. r.), a wynik netto -1,1 mln (wobec – 56 tys. w ub. r.) Marża brutto na sprzedaży wyniosła 57% (-4 p.p. r/r). EBITDA wzrosła o 264,8% r/r do poziomu 2,3 mln zł.
Wyniki za ostatni kwartał to głównie efekt intensywnych działań promocyjnych, związanych z wyprzedażą kolekcji jesień/zima. Dzięki temu, pod względem przychodów, odnotowaliśmy rekordowy pierwszy kwartał, jednak kosztem niższej marży. Ponadto istotnie odczuwamy ograniczenie handlu w niedzielę oraz presję na wynagrodzenia. Należy jednak pamiętać, że pierwszy kwartał roku jest zwykle najtrudniejszy. Nieustannie rozwijamy sprzedaż zarówno online, nawiązując współpracę z nowymi partnerami, jak i offline, poprzez ekspansję sieci salonów na nowych rynkach. Dlatego na najbliższe kwartały patrzymy z optymizmem i liczymy na utrzymanie wzrostu sprzedaży oraz wysokiej marży brutto na sprzedaży – mówi Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq&Henderson S.A.
Skonsolidowana sprzedaż e-commerce w I kwartale 2019 r. wyniosła 4 mln zł, co oznacza wzrost aż o 150% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zarząd widzi duży potencjał w sprzedaży internetowej, która stanowi obecnie ok. Najlepszy wybór kasyn internetowych https://www.onlinekasynogry.com/ dla polskich graczy. 10% przychodów.
Chcemy by zakupy online były szybkie, wygodne i łatwe, dlatego poprawiamy funkcjonalność naszych sklepów internetowych, rozwijamy współpracę z platformami multibrandowymi w kraju i za granicą oraz tworzymy własne aplikacje mobilne. Ponadto budujemy lojalność klientek poprzez Esotiq Club, do którego należy już 879 tys. kobiet. Należy jednak pamiętać, że istotny wpływ na sprzedaż internetową ma także rozwój fizycznej sieci salonów na nowych rynkach, gdzie popularność marki Esotiq nieustannie rośnie – komentuje prezes.
Na koniec I kwartału powierzchnia handlowa wyniosła 18,1 tys. m2 (+4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczy 297 salonów, w tym 233 franczyzowych. Liczba sklepów własnych w rok powiększyła się o 10 placówek i wyniosła 64. Esotiq obecny jest w Polsce, Niemczech, Mołdawii, Rosji, na Białorusi i Ukrainie. W marcu powstał pierwszy salon na Łotwie. Grupa planuje w 2019 roku otwarcie kolejnych 34 salonów za granicą.
Esotiq&Henderson opublikował wstępne wyniki finansowe za kwiecień 2019 r. W okresie styczeń-kwiecień Grupa wypracowała przychody na poziomie 53 mln zł (+13% r/r), w tym sprzedaż internetowa wyniosła 5,2 mln zł (+150% r/r). W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła około 58% (-4 p.p.).
***
ESOTIQ&HENDERSON to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. ESOTIQ obecnie posiada 297 salonów w całej Grupie, w tym 233 sklepy franczyzowe i 64 sklepy własne.
mat. prasowe