Tory Burch to słynna amerykańska lifestylowa marka, uosabiająca indywidualny styl i wrażliwość założycielki, prezes, dyrektor generalnej i projektantki – Tory Burch. Firma założona w 2004 r. znana jest z kolekcji pełnych koloru, wzorów i eklektycznych detali. Obecnie obejmuje ready-to-wear, obuwie, torebki, akcesoria, zegarki, kosmetyki i produkty dla domu.

Sztuka, muzyka, podróże, trendy we wnętrzarstwie oraz wyjątkowy styl życia i ubierania się rodziców Tory to niewyczerpane źródła inspiracji, z których projektantka czerpie pełnymi garściami. Na jej wrażliwości i podejściu do świata zaważyło szczęśliwe dzieciństwo, spędzone z rodzicami i trzema braćmi w Valley Forge w Pensylwanii. Tory naprawdę dużo zawdzięcza ukochanym rodzicom – Buddy’emu i Revie Robinsonom, wyjątkowym estetom, miłośnikom topowych marek odzieżowych. Nie bez znaczenia dla dalszej kariery Tory były ich podróże do Marrakeszu, Aten czy na Capri. Po latach projektantka przyzna, że jej rodzice są najbardziej stylową parą, jaką zna. Po uzyskaniu dyplomu na wydziale historii sztuki Uniwersytetu Pensylwanii Tory przeniosła się do Nowego Jorku z mocnym postanowieniem rozpoczęcia kariery w sektorze mody. Pracowała jako redaktor mody, a potem w działach PR i marketingu domów mody Ralpha Laurena, Very Wang i u Narciso Rodrigueza w Loewe. Zainspirowana krojem tuniki znalezionej w 2004 r. na paryskim pchlim targu, stworzyła jeden ze swoich pierwszych projektów – tunikę, która stała się znakiem rozpoznawczym marki. Ten element odzieży można znaleźć w każdej kolekcji Tory. Tuniki były zresztą ulubionym elementem ubioru jej matki, babki i ojca, którzy nosili je w zestawie z espadrylami. Warto wspomnieć, że jedną z tunik projektu Tory miał na sobie Prince podczas koncertu na festiwalu Coachella w 2008 r.

(…)


Więcej w czasopiśmie Świat Elit (131)…


Opracowała Anna Ziędarska

Fot. mat. prasowe Tory Burch