Jako część swojego zobowiązania na rok 2025 Dove ogłasza nową, przełomową inicjatywę zmierzającą do zmniejszenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych, zmniejszając produkcję tzw. dziewiczego plastiku o ponad 20 500 ton rocznie poprzez:

  • wprowadzenie na rynek nowych plastikowych butelek pochodzących do 100% z recyklingu
  • wyeliminowanie plastiku z pojedynczych opakowań swojej kultowej kostki myjącej na całym świecie
  • pracę nad opakowaniem dezodorantu, które będzie można uzupełniać, co radykalnie zmniejszy użycie plastiku w opakowaniach.
  •  

21 października 2019 r. – Dziś Dove, jedna z największych marek kosmetycznych na świecie, przedstawia nowe inicjatywy, w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych. Ta strategia pozwoli  ograniczyć wykorzystania dziewiczego plastiku przez Dove o ponad 20 500 ton rocznie – Ilość wystarczająca aby okrążyć nią Ziemię 2,7 razy*.

Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych, globalnych problemów dotyczących środowiska i ludzkiego zdrowia, z którym musimy się zmierzyć – jego skala wynika z liniowego modelu konsumpcji jednorazowego użytku. Aby uczestniczyć w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, w której tworzywa sztuczne są ponownie wykorzystywane i poddawane recyklingowi, Dove przyspiesza i rozszerza swoje działania, kontynuując zobowiązanie NO | BETTER | LESS PLASTIC: 

  1. NO PLASTIC / ZERO PLASTIKU: Torujemy drogę dla reszty sektora kosmetycznego, dzięki wiodącym w branży innowacjom, aby w miarę możliwości wyeliminować stosowanie plastiku poprzez używanie alternatywnych materiałów i nowych formatów opakowań. W przyszłym roku opakowania kultowej kostki myjącej Dove na całym świecie** będą wolne od plastiku; trwają też prace nad zastąpieniem zewnętrznego, plastikowego opakowania zbiorczego kostek myjących Dove materiałem niezawierającym plastiku.

 

  1. BETTER PLASTIC / LEPSZY PLASTIK: Dove inwestuje w bardziej zrównoważone opakowania pozyskiwane z plastiku z recyklingu, aby zmniejszyć zużycie dziewiczego plastiku.

Właśnie dlatego Dove zobowiązuje się do wprowadzenia nowych butelek wykonanych do 100% z plastiku z recyklingu w całym asortymencie (Dove, Dove Men+Care i Baby Dove)*** na rynkach na których jest to technicznie wykonalne, m.in. w Ameryce Północnej i Europie do końca 2019 r. Jednocześnie Dove kontynuuje poszukiwanie rozwiązań dla problemów dotyczących m.in. pompek i nakrętek, w których obecnie, z przyczyn technicznych nie jest możliwe użycie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

 

  1. LESS PLASTIC / MNIEJ PLASTIKU: W dezodorantach w sztyfcie Dove wykorzysta technologię kryjącą się za nowymi opakowaniami ze stali nierdzewnej, wielokrotnego użytku oraz wielokrotnego napełniania: minim™. Technologia ta minimalizuje liczbę odpadów poprzez radykalne zmniejszenie ilości potrzebnego plastiku. Rozwiązanie to zostanie przetestowane w ramach platformy LOOP™: pierwszego w swoim rodzaju bezpośredniego systemu zakupów z minimalnym poziomem odpadów. Data testu nie została jeszcze potwierdzona, ale prace są w toku.

 * Wartość równoważności liczby dziewiczych plastikowych butelek, które zaoszczędzi Dove, oblicza się na podstawie ustawienia butelek Dove o pojemności 473 ml ** Czas produkcji w oczekiwaniu na wyniki testów

*** Istnieje tylko kilka wyjątków butelek w całym portfolio, które nie powstały w 100% z recyklingu, ale nadal stanowią bardzo wysoki odsetek na niektórych określonych rynkach, natomiast plan ma zostać osiągnięty w 100% już wkrótce.

 

„Misją Dove od zawsze jest, żeby dostarczać najlepszą pielęgnację, poprzez wysokiej jakości produkty. Jednak pielęgnacja to dla nas znacznie więcej.  Zobowiązanie NO/BETTER/LESS PLASTIC to kolejny przełomowy moment w historii marki, a nowe rozwiązania pokazują, że nie jest to wyłącznie obietnica, ale marka Dove konsekwentnie ją realizuje.” – powiedział Maciej Seliński, Head of Beauty and Personal Care Polska Unilever.

 

Inicjatywy marki Dove są spójne z ogłoszonymi niedawno przez Unilever nowymi zobowiązaniami dotyczącymi tworzyw sztucznych. Koncern zobowiązał się, że do 2025 roku: 

  • zmniejszy o 50% ilość używanego nowego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 000 ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
  • pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje

  Inicjatywy te opierają się również na długiej, wiodącej w branży kosmetycznej historii Unilever i Dove w zakresie alternatyw dla tworzyw sztucznych, włączając w to partnerstwo Unilever z fundacją Ellen MacArthur (New Plastic Economy initiative) oraz uniknięcie użycia ponad 10 000 ton dziewiczego plastiku w ciągu ostatniej dekady przez markę Dove.   

• Opakowania dezodorantów wykonane są głównie z polipropylenu i obecnie nie ma wystarczającej ilości niezawodnego, dobrej jakości polipropylenu pochodzącego z recyklingu, aby umożliwić jego zastosowanie w 100%. Zaczęliśmy więc od  zastosowania takiej ilości plastiku z recyklingu, jaką możemy wprowadzić, bez negatywnego wpływu na funkcjonalne właściwości opakowania. Odsetek tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu różni się w zależności od konstrukcji (na przykład sztyftów w porównaniu z kulkami) i kolorów opakowań. Dove obecnie ocenia rozwiązania mające na celu zastąpienie istniejących pompek i mechanizmów do zamykania butelki materiałami w 100% z recyklingu w ramach drugiego etapu tej inicjatywy. Obecnie zaangażowanie do 100% z recyklingu tworzyw sztucznych dotyczy wyłącznie samej butelki. • Nie ma jeszcze rozwiązania technicznego, by zmienić niektóre rodzaje kolorowych butelek w naszym asortymencie do pielęgnacji włosów w Ameryce Północnej i UE, ale szukamy sposobów na zmianę.

Dove angażuje się w prowadzenie walki z odpadami z tworzyw sztucznych i wywoływanie oraz przyśpieszanie zmian w branży kosmetycznej i poza nią. Dzięki tym inicjatywom Dove wzywa do szybszej współpracy w celu rozwiązania światowego problemu tworzyw sztucznych, zmieniając zarówno zachowania handlowe, jak i konsumenckie, pragnąc odwrócić los jednorazowych odpadów z tworzyw sztucznych.

 

O marce Dove

W 1957 roku marka Dove wprowadziła na rynek w USA swój kultowy kosmetyk – kostkę myjącą Dove, której formuła oparta była na opatentowanym połączeniu łagodnych środków myjących wraz z  ¼ kremu nawilżającego.

Prawdziwe kobiety zawsze były naszą inspiracją. Od 60 lat Dove dąży w swej pracy do zredefiniowania pojęcia kobiecego piękna. Dzięki obietnicy „Dove Real Beauty Pledge” marka zobowiązuje się przedstawiać prawdziwe kobiety, podkreślając różnorodność kobiecego piękna –  kobiety w różnym wieku, różnym wyglądzie, o różnym pochodzeniu etnicznym, orientacji i umiejętnościach. Prezentujemy kobiety takimi, jakimi są w rzeczywistości, bez cyfrowej korekcji z pełną autoryzacją przedstawionych na nich osób. Dzięki realizowanemu na świecie programowi edukacyjnemu  Dove Self-Esteem pomagamy młodym ludziom budować pewność siebie i poczucie własnej wartości.

 

O Unilever:

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie
190 krajów, docierając do 2,5 miliardów konsumentów dziennie. Zatrudnia 161 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2017r. wyniosły 53.7mld. euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (57%). Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magnum i Lynx(Axe).

 

Plan Unilever „Życie w sposób zrównoważony” zakłada:

  • Pomoc ponad miliardowi ludzi w podjęciu działań mających na celu poprawę stanu ich zdrowia i samopoczucia do roku 2020;
  • Zmniejszenie o połowę wpływu wytwarzanych produktów na środowisko do roku 2030;
  • Poprawę sytuacji ekonomicznej milionów ludzi do 2020 r.

USLP tworzy wartość, napędzając wzrost i zaufanie, eliminując koszty i zmniejszając ryzyko. Marki, wspierające zrównoważone życie rosną o 46% szybciej niż reszta działalności i zapewniły 70% wzrostu firmy w 2017 roku.

Firma Unilever została uznana za lidera w branży, w rankingu Dow Jones Sustainability Index w 2018 r. W zestawieniu FTSE4Good Index firma osiągnęła maksymalną ocenę 5 w obszarze środowiska naturalnego. Po raz siódmy z rzędu znalazła się także w ścisłej czołówce w edycji 2017 badania Sustainability Leaders przeprowadzanego przez GlobeScan/SustainAbility. Firma Unilever otrzymała cztery oceny A w zakresie zmian klimatycznych, wody, lasów i zaangażowania dostawcy w raporcie Global Supply Chain z 2018 roku. Unilever zdeklarował, że do 2030 r. zredukuje do zera poziom emisji dwutlenku węgla i będzie produkował własną energię. Dodatkowo firma zagwarantowała, że do 2025 roku, 100% opakowań z tworzyw sztucznych będzie w pełni nadających się do ponownego użycia, recyklingu lub do kompostowania.

 

Więcej informacji na temat firmy Unilever i poszczególnych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com. Więcej informacji na temat planu „Życie w sposób zrównoważony” Unilever można znaleźć pod adresem: www.unilever.com/sustainable-living/.