Lidia Kotowska: wieloletni marketer z doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, zdobytym na znanych markach, takich jak Kiwi, Ambi Pur, Carlo Rossi, Delicje, Prima. Pomysłodawczyni i właścicielka portalu internetowego „TwójBohater.pl ”, oferującego wideorozmowy i życzenia od gwiazd. Prywatnie mama dwóch chłopców, żona oraz miłośniczka jazdy konnej.
Możliwość bezpośredniej rozmowy ze swoim idolem! Ten pomysł wydawał mi się genialny, gdy „wpadłem” na niego na początku zeszłego roku. Byłem zarazem bardzo zdziwiony, że w Polsce nie dokonał tego nikt przede mną. Myliłem się jednak. Zrobiłaś to Ty, kilka lat wcześniej. Czy pamiętasz dokładnie moment i okoliczności, w których w Twojej głowie pojawiła się idea stworzenia portalu, znanego teraz jako „TwójBohater.pl”?
Wiele lat pracowałam w marketingu i zdarzało się podczas eventów porozmawiać chwilę z zaproszonymi gwiazdami. Potwierdzały one, że fani czerpią wielkie emocje z bezpośredniego kontaktu z nimi. Już od pewnego czasu rozważaliśmy z mężem różne scenariusze własnego biznesu. Dzieci były małe i szukałam zajęcia, które pozwoli mi na większą elastyczność. Bezpośrednią inspiracją był aktor Marcin Kudełka, przez lata dubbingujący postać Johnego Bravo. Opowiadał on kiedyś, jak ogromną radość sprawił synowi kolegi, kiedy złożył mu życzenia telefoniczne głosem tej kultowej postaci. Kiedy zaczęłam dzwonić do innych gwiazd z tym pomysłem, okazało się, że nie był w tym jedyny. I to był prawdziwy punkt zapalny.
Jak wskazywały moje korporacyjne doświadczenia – warto najpierw zapytać konsumentów. Pierwsi z naszym pomysłem zmierzyli się znajomi i rodzina. Jakie było zaskoczenie, kiedy moja teściowa na okrągłe urodziny odebrała telefon od redaktora naczelnego swojej ulubionej gazety, a koleżanka fizjoterapeutka miała okazję pogadać z mistrzem biegowym! Albo kiedy dzieci znajomych na ekranie komputera widziały się ze Świętym Mikołajem. Potem przeprowadziliśmy profesjonalne badanie rynku, które pomogło nam wybrać azymut. Kolejne pomysły i testy ewoluowały do obecnej postaci portalu „TwójBohater.pl”, który wciąż się rozwija.
Motto przewodnie i hasło portalu to „Oko w oko z idolem”. Wyjaśnij dokładnie, proszę, w jaki sposób działa portal i co trzeba zrobić, by móc porozmawiać ze swoim Bohaterem.
To bardzo proste. Na naszej stronie internetowej mamy przegląd przeszło 100 Bohaterów ze świata sportu, artystów i osobowości znanych ze szklanego ekranu, którzy czekają na taki kontakt. Wystarczy wybrać swojego lub bliskiej osoby idola i wypełnić formularz, który jest bazą do rozmowy – pozwala przełamać pierwsze lody i daje pogląd, jakich tematów będzie ona dotyczyć. Termin ustalamy już offline, przesyłamy dane do wirtualnego pokoju konferencyjnego i w umówiony dzień odbywa się rozmowa. Spotkanie trwa około 20 minut i z naszego doświadczenia wynika, że to wystarczająco dużo czasu, żeby otrzymać wszystkie odpowiedzi, a nawet mieć czas na swobodną wymianę zdań. Kilka dni później otrzymuje się zwykle nagranie na pamiątkę, które pozwala prześledzić na spokojnie przebieg rozmowy i pochwalić się nim rodzinie lub znajomym. Ostatnia realizacja odbyła się nie w zaciszu domowym jak zazwyczaj, ale podczas wieczoru kawalerskiego – to było dopiero zaskoczenie!
Oprócz możliwości rozmowy istnieje też inna, bardzo atrakcyjna opcja. To specjalne, dedykowane życzenia od gwiazd.
Tak, to personalizowana, specjalnie nagrywana dla danej osoby wiadomość – chociaż powstaje również na podstawie tekstu z formularza. Orientacyjny czas życzeń to minuta, ale byłbyś zaskoczony, jak mogą być bogate w treść. Są to zarówno życzenia, ale i przeprosiny, wiadomość motywacyjna czy po prostu odpowiedź na zadany temat. Nie zawsze rozmowa to optymalna opcja, chociaż wiadomo, że Bohaterowie są przyjaźnie nastawieni do rozmówców, bo znają tę formułę. Czasami wiadomo, że ktoś jest czyimś fanem, ale bezpośredni kontakt jest trudny ze względów technicznych, logistycznych lub cenowych. Czasem też darczyńcy chcą wyświetlić życzenia podczas dużej uroczystości na telebimie i wtedy krótka wiadomość lepiej się sprawdza. Takimi okazjami są wesela, przyjęcia urodzinowe czy też inne wydarzenia – na przykład korporacyjne, gdzie oferta jest przygotowywana w sposób niestandardowy, na co też jesteśmy gotowi.
(…)
Więcej w czasopiśmie „Świat Elit” nr 3/2022
Rozmawiał Michał Bigoraj
Foto: Archiwum własne L. Kotowskiej
Magazyn „Świat Elit” w wersji elektronicznej (PDF) kupisz TUTAJ