Perfly, najnowsza marka sprzętu i akcesoriów do badmintona, dołączyła do rodziny marek własnych Decathlon w 2018 roku. Ale historia tego sportu w sieci sięga aż 1976 roku, kiedy to Michael Leclerq, założyciel firmy, postanowił zebrać wszystkie dyscypliny pod jednym dachem. Jakie były dalsze losy tego sportu i skąd nazwa najnowszej marki?

Dynamiczny rozwój
Historia badmintona w Decathlon przypomina amerykański sen. Od 2002 roku, kiedy ta skromna dyscyplina wchodziła w skład wszystkich sportów rakietowych pod jedną marką – najpierw Inesis, potem Artengo – zyskała wielką popularność, zasługując tym samym na własną markę. Czynnikami dynamicznego rozwoju tej dyscypliny było niewątpliwie wprowadzenie do sprzedaży takich przełomowych produktów, jak zestaw siatki i rakietek Easy Set czy lekka, a przy tym niezwykle mocna i wytrzymała grafitowa rakieta.

Naturalne środowisko
Krajem, w którym badminton święci szczególne triumfy, są Chiny. Wystarczy wspomnieć, że w pozostałościach dawnej cywilizacji chińskiej spotyka się rysunki przedstawiające grę przypominającą badminton, a zatem ta forma aktywności fizycznej była tam znana od wielu tysięcy lat. Obecnie tę dyscyplinę uprawia około 250 milionów Chińczyków, połowa z nich – co najmniej raz w tygodniu. Dlatego marka Perfly wybrała właśnie Chiny jako swoje naturalne miejsce dalszego rozwoju. W ten sposób znajduje się bliżej największego rynku, najlepszych sklepów detalicznych oraz najbardziej wymagających użytkowników, zyskując błyskawiczny feedback konsumencki i poruszając się w silnie stymulującym, konkurencyjnym i inspirującym środowisku. Ponadto w Chinach znajdują się zaawansowane technologicznie ośrodki produkcyjne Decathlon, które gwarantują szybszy i lepszy rozwój produktów, pozwalając osiągać najwyższy poziom innowacji.

Perfly
Nazwa „Perfly” łączy w sobie najważniejsze wartości związane z badmintonem. Przede wszystkim jest to sport nastawiony na wysoką wydajność opartą na doskonałej technice. Jednocześnie może go uprawiać każdy, a oprócz efektów sportowych dostarcza wspaniałej rozrywki i prawdziwej uczty dla wszystkich zmysłów. Dlatego nazwa najnowszej marki to połączenie słów „performance” – oznaczającego spełnienie, wydajność, wyniki, działanie – oraz „fly” – podkreślającego lekkość nawiązującą do lotu lotki, a także radość i zabawę, które towarzyszą grze w badmintona.

Sport dostępny dla wielu
Perfly to marka tworzona przez badmintonistów dla badmintonistów. Jest skierowana do osób, które kochają ten sport, uwielbiają rywalizację, wysiłek fizyczny, a przede wszystkim spędzanie razem czasu na korcie. Twórcy marki uważają, że wszyscy miłośnicy badmintona powinni mieć dostęp do wysokiej jakości, technicznych produktów w przystępnych cenach, i stawiają sobie za cel wprowadzanie innowacji na rzecz najlepszych wyników i wspaniałych doświadczeń sportowych.

mat. prasowe