W Polsce żyje około 470 gatunków pszczół oraz dziesiątki innych gatunków owadów zapylających. Wiele z nich wciąż znajduje się na liście gatunków zagrożonych. Marka Foxy nawiązała współpracę z włoską firmą 3Bee opracowującą technologie monitorowania, ochrony i regeneracji bioróżnorodności oraz tworzącą jej oazy na terenie całej Europy. Wybierając produkty Foxy dokonujemy odpowiedzialnego oraz wspierającego środowisko wyboru, który pozwala na bliskość z zapylaczami.

Każdego dnia podejmujemy nawet ok. 35 000 tys. decyzji. Niektóre z nich, choć z pozoru wydają się drobne, mogą pośrednio wpływać na dużo bardziej złożone zagadnienia. Jednymi z takich wyborów są te, które podejmujemy podczas zakupów. Coraz częściej zresztą stojąc przed sklepową półką bierzemy pod uwagę nie tylko cenę i jakość produktu, ale także wartości, jakimi kieruje się jego producent oraz inicjatywy, które wspiera.

Wszystkie produkty Foxy są produkowane w sposób odpowiedzialny. Dzięki działaniom takim jak korzystanie jedynie z czystej energii czy zrównoważone pozyskiwanie surowców, chcemy wspierać ekosystem i bioróżnorodność oraz umożliwić konsumentom podejmowanie takich decyzji zakupowych, które będą zgodne z ich wartościami. Stąd też chcemy budować świadomość problemów środowiskowych, jak dobrostan zapylaczy oraz podejmować proaktywne działania m.in. nawiązując współpracę z 3Bee oraz dedykując projektowi całą linię produktową – tłumaczy Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu Foxy.

Co w ulu piszczy

Foxy postawiło na ochronę pszczół i różnorodności biologicznej, wspierając włoską firmę 3Bee w ogólnoeuropejskim wieloletnim projekcie. Pszczelarze będący częścią inicjatywy, dzięki korzystaniu z technologii Hive-Tech mogą w czasie rzeczywistym monitorować temperaturę, natężenie dźwięku, poziom wilgotności oraz masę miodu w ulach, dzięki czemu są w stanie natychmiast reagować.

Waga pokazuje ile miodu zebrały pszczoły, ale również czy np. spożywają więcej pokarmu niż przynoszą, a pszczelarz może zdecydować, czy rodzinie grozi głód i trzeba ją podkarmić. Temperatura pozwala zaobserwować, kiedy pszczela rodzina zaczyna oraz przestaje się rozwijać. Z kolei w przypadku zaalarmowania o wysokiej wilgotności, która może prowadzić do sfermentowania zapasów, ul można po prostu przewietrzyć. Wahania w natężeniu dźwięku informują mnie o tym, że pszczoły są zaniepokojone i potencjalnie może się dziać z nimi coś niedobrego – wymienia Monika Wojciechowska, pszczelarka korzystająca z technologii 3Bee sponsorowanych przez Foxy.

W ramach współpracy powstała dedykowana linia Foxy Love the Bee, w skład której wchodzą ręcznik kuchenny oraz papier toaletowy.

Warto zwracać uwagę na wysiłki firm, które decydują się na wspieranie konkretnych prośrodowiskowych inicjatyw. Foxy i 3Bee tworzą niesamowite rzeczy, które realnie wspierają mnie jako pszczelarza oraz przekładają się na dobrostan pszczół. Stworzenie dedykowanej inicjatywie linii Foxy Love the Bee to również ważny element zwracający uwagę na sytuację zapylaczy – podkreśla Monika Wojciechowska.

Wszystkie papiery toaletowe oraz ręczniki kuchenne marki Foxy są produkowane z celulozy, która pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych upraw i kontrolowanych źródeł, a przy jej przetwarzaniu wykorzystywana jest wyłącznie energia ze źródeł odnawialnych. Opakowania produktów Foxy są wykonane z plastiku, który w 50% pochodzi z recyklingu i w 100% nadaje się do ponownego przetworzenia. Produkty dostępne są w szerokiej dystrybucji w całym kraju.

Więcej informacji na temat linii produktów Foxy Love The Bee: www.foxy.eu/pl/3-bee/
Dodatkowe informacje o firmie 3Beehttps://www.3bee.com

***

O Foxy:

Marka Foxy została wprowadzona na włoski rynek w 1982 roku i stopniowo zaczęła zyskiwać popularność i poważanie wśród klientów, w niedługim czasie stając się jedną z najlepiej znanych marek na rynku w swojej kategorii. W 2004 marka Foxy została wprowadzona na rynek polski i podobnie jak we Włoszech i Hiszpanii, szybko zyskała uznanie konsumentów.

Strategia marki oparta jest na trzech filarach:

  • – wysokiej  jakości produktów
  • – stałej innowacji  (zarówno samych produktów, jak i ich opakowań oraz kanałów  promocji),
  • – regularnym i stałym  wsparciu reklamowym, które pozwala marce na systematyczny rozwój.

O 3Bee:

3Bee to firma zajmująca się technologiami przyrodniczymi, opracowująca technologie monitorowania, ochrony i regeneracji różnorodności biologicznej, uznana przez UE za partnera w rozwoju pierwszych certyfikowanych kredytów różnorodności biologicznej. Zaczynając od pszczoły, podstawowego wskaźnika biologicznego, 3Bee gromadzi oraz interpretuje dane środowiskowe za pomocą innowacyjnych, zastrzeżonych systemów do monitorowania zdrowia zapylaczy i ich powiązań z ekosystemami, oferując rozwiązania w zakresie oceny, monitorowania, regeneracji i szkolenia w zakresie różnorodności biologicznej. Firma 3Bee opracowała szereg innowacji środowiskowych: Hive-Tech, system IoT (który po zastosowaniu do ula analizuje stan zdrowia rodziny pszczelej, a także pośrednio ocenia otaczające warunki środowiskowe), Spectrum (czujnik bioakustyczny IoT, który poprzez ciągłe monitorowanie ocenia różnorodność i częstotliwość owadów zapylających) oraz Flora (system sieci neuronowych opracowany we współpracy z ESA, który przetwarza zdjęcia satelitarne w celu oceny potencjalnej różnorodności biologicznej obszaru). Do tej pory firma 3Bee wdrożyła projekty regeneracyjne wraz z ponad 500 firmami w 10 krajach, które zdecydowały się wnieść konkretny wkład w ochronę różnorodności biologicznej. Ponadto 3Bee współpracuje z ośrodkami badawczymi, szkołami, rolnikami, hodowcami oraz obywatelami w celu promowania znaczenia ochrony różnorodności biologicznej. Od momentu powstania, firma rozwinęła sieć ponad 3000 rolników zajmujących się bioróżnorodnością, zainstalowało ponad 5000 czujników IoT i zregenerowało ponad 200 oaz.