Melomani zasłuchani w kompozytorskich geniusz Wolfganga Amadeusza Mozarta, od blisko trzech dekad mają okazję na delektowanie się tą muzyką w ramach jedynego monograficznego festiwalu na świecie, w pełni poświęconego wyłącznie twórczości Salzburskiego Mistrza, jakim jest Festiwal Mozartowski w Warszawie.
W tym roku, w ramach XXIX edycji Festiwalu, która trwać będzie od 9 czerwca do 6 lipca, miłośnicy muzyki będą mogli tradycyjnie obcować z kanonem oper Mistrza Amadeusza, zasłuchać się w oratoryjne frazy najsłynniejszej z żałobnych mszy, jaką bezspornie jest „Requiem”, nie zabraknie też kameralistyki w mistrzowskim wykonaniu Meccore String Quartet i Berlin Piano Trio.
Ozdobą programu tegorocznego, blisko miesięcznego mozartowskiego święta jest koncert Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia – Amadeus pod dyrekcja Agnieszki Duczmal oraz występ Elbląskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Marka Mosia.
Dzieła Mozarta zabrzmią nie tylko na operowej scenie, koncertowych estradach czy w świątyniach Stolicy, ale również w najpiękniejszych zabytkach Warszawy z Zamkiem Królewskim i Pałacem Jana III Sobieskiego w Wilanowie włącznie.
Od trzech lat Festiwal Mozartowski, wizytówka Warszawskiej Opery Kameralnej o iście światowej renomie, podlega ciągłej ewolucji, zarówno poprzez ukazanie nowych inscenizacji ikonicznych dzieł Mozarta, ponownych odczytania klasyki Mistrza oraz postawieniu nacisku na autentyczność brzmienia, możliwie najbliższego temu, jak muzykę słyszał sam Mozart i jemu współcześni. Normą jest bowiem, partię orkiestrową realizuje jeden z najbardziej renomowanych europejskich Zespołów Instrumentów Dawnych – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Dzięki takiemu artystycznemu zabiegowi, korona mozartowskiej opery z takimi tytułami jak Wesele Figara, Così fan tutte, Idomeneo, Re Di Creta,
Uprowadzenie z Seraju, czy prezentowany premierowo w nowej inscenizacji Czarodziejski Flet, poprzez spójność brzmienia z tradycją wykonawczą, tworzą konglomerat piękna i muzycznej erudycji. Takie kroki uczyniły zespół Warszawskiej Opery Kameralnej jedną z nielicznych instytucji operowych, które repertuar opierają na wykonawstwie w myśl zasady HIP – czyli historycznie poinformowanym.
Normą stało się, że w programie miesięcznego mozartowskiego muzykowania, coś dla siebie odnajdą najmłodsi melomani. Takie działania wpisują się w jeden z głównych filarów Warszawskiej Opery Kameralnej, czyli działalność edukacyjną, która otwiera dzieciom drzwi nie tylko do zaczarowanego świata sztuki operowej, ale do muzyki w ogóle.
Festiwal otworzą i zamkną wzorem ostatnich dwóch lat wielkie Gale Operowe. Tradycyjnie nie zabraknie również oferty skierowanej do dzieci, przez co XXIX Festiwal Mozartowski staje się wydarzeniem adresowanym do melomana o nieograniczonym spectrum wiekowym.
Wszystkie festiwalowe wydarzenia, tworzą jedyny w skali światowej przegląd muzyki, która dźwiękiem werbalizuje to wszystko, co określamy mianem geniuszu Wolfganga Amadeusza Mozarta. Przekrojowa oferta programowa ukazuje wielkość Salzburskiego Mistrza, zarówno jako niedoścignionego mistrza opery klasycznej, ale również kameralisty czy zjawiskowego twórcy dzieł symfonicznych i koncertujących. Natomiast wielobarwność tej programowej oferty sprawia, że każdy znajdzie w ramach XXIX Festiwalu Mozartowskiego coś, co w sztuce Mozarta najbardziej ceni.
Informacja oraz rezerwacja biletów
http://bilety.operakameralna.pl
mat. prasowe