„Stworzyłam firmę i markę Orientana w 2010 roku, porzucając pracę w korporacji – w tym roku obchodzimy 10-lecie istnienia na rynku EU. Chciałam zbudować biznes zgodny ze swoimi wartościami i etyką pracy oraz taki, który wnosiłby innowacje do życia polskiej i europejskiej konsumentki. Misją Orientana jest to, aby naturalne kosmetyki zagościły na stale w naszych domach” mówi Anna Wasilewska Kreatorka marki.
W tym roku firma Orientana świętuje jubileusz dziesięciolecia powstania firmy!
To właśnie 10 lat temu ziściło się wielkie marzenie Kreatorki marki, Anny Wasilewskiej o rodzinnej firmie produkującej kosmetyki o wysoce naturalnych składach oraz czerpiących z natury Azji. Fascynacja kulturą, tradycją i bogactwem roślinnym Azji powstała podczas licznych, rodzinnych wakacji na ten kontynent. To podczas jednej z takich podróży Pani Anna zapragnęła aby naturalne kosmetyki, pełne roślinnych składników, stosowane na skórę i włosy, dające rewelacyjne efekty pojawiły się również na rynku Europejskim. I tak powstały pierwsze produkty marki Orientana, sprzedawane w sklepie internetowym.
Przez 10 lat dzięki ogromnej pracy, zaangażowaniu i wierze w jakość swoich produktów, Pani Ania stworzyła stabilną, polską firmę, a bogate portfolio kosmetyków Orientana, doceniane przez polskie konsumentki jest dziś dostępne w szerokiej dystrybucji, nawet w największych sieciach, takich jak Super Pharm, Hebe, Natura czy Kontigo.
Po polskim sukcesie przyszedł czas na zdobywanie kolejnych rynków i rozwój eksportu. Wtedy do Pani Anny dołączył jej mąż Krzysztof i syn Kamil by wspierać ją w różnych projektach biznesowych związanych z rozwojem Orientana w Polsce i zagranicą. „Rodzina to osoby do których mamy najwyższe zaufanie, przebywamy dużo czasu razem i wspólnie dzielimy odpowiedzialność i zadania” – mówi Pani Anna.
Orientana to sukces rodzinnej siły i zgranego zespołu pracowników – bardzo profesjonalnych, zaangażowanych i odpowiedzialnych ludzi, którzy traktuję markę Orientana jak swoją własną.
Orientana obchodzi swój jubileusz w bardzo trudnym czasie pandemii COVID-19, która oczywiście miała wpływ na sytuację firmy jak na wiele innych biznesów. Udało się jednak w miarę dobrze wyjść z tej kryzysowej sytuacji, dzięki dużo wcześniej wdrożonym działaniom w obszarze e-commerce czy nowych obszarach rynku. „Oczywiście to dla mnie nowa sytuacja, która wyzwala konieczność niestandardowych i bardzo wyważonych działań, stąd nie obyło się też bez stresu. Przede wszystkim czułam wielką odpowiedzialność za pracowników, których mamy sporo. Zachowaliśmy pełen skład i nikogo nie zwolniliśmy. To było dla mnie bardzo ważne” – mówi Kreatorka marki.
Orientana to firma odpowiedzialna społecznie. Również w tym ciężkim okresie pandemii nie zapomniała o osobach walczących o nasze zdrowie, w bardzo ciężkich warunkach. Wsparła medyków i ich zmęczone ręce. Przekazała tysiące kremów do rąk dla personelu medycznego szpitali i stacji pogotowia. Akcja firmy spotkała się ze sporym odzewem i pojawiło się wiele firm, które również podjęły podobne działania.
W DNA marki wpisane jest, że kosmetyki które produkuje firma nigdy nie są testowane na zwierzętach. I właśnie ochrona zwierząt jest bardzo bliska Twórczyni firmy. Orientana wspiera polskie schroniska dla zwierząt – organizuje duże zbiórki karmy i zaopatruje w nią schroniska w okolicach Warszawy. Poprzez współpracującą organizację firma prowadzi szkolenia w kierunku ekologii w placówkach oświatowych.
Kosmetyki ORIENTANA to polskie kosmetyki naturalne bez składników chemicznych takich jak parabeny, pochodne ropy naftowej (parafina, olej mineralny, wazelina), silikony, PEGi, barwniki i sztuczne zapachy. Naturalne czyli tworzone w zgodzie z naturą, bez komponentów pozyskiwanych ze szkodą dla zwierząt i nie testowane na zwierzętach. Naturalne czyli takie, które mobilizują skórę do odnowy poprzez aktywizację jej naturalnych funkcji do samodzielnej regeneracji. Działają długofalowo i wnikając do organizmu nigdy nam nie zaszkodzą, a wręcz będą działać zdrowotnie.
Formuły kosmetyków Orientana są odmienne od popularnych kosmetyków, masowo wytwarzanych przez koncerny, opartych na bazie chemicznej. Są tworzone na zasadach tradycyjnej medycyny azjatyckiej, a bazują one na naturalnych olejach i masłach. Wzbogacone o wybrane składniki roślinne uznane od dawna w Azji, a nieznane w Europie i wytwarzane w oparciu i najnowsze technologie i standardy produkcji kosmetyków.
Na przykład unikalne i niespotykane dotąd lekkie, żelowe maski – esencje do stosowania na noc, doskonale wyrównujące poziom nawilżenia cery. BIO-HENNY to 100 % naturalne, roślinne farby do włosów, które nie tylko trwale koloryzują, ale również pielęgnują. W ofercie marki są również pozbawione w składzie wody, balsamy w kostce czy odnawiające skórę maski na jedwabnej tkaninie, pozyskiwanej z morwy papierniczej.
TOP 3 najlepiej sprzedających się kosmetyków marki Orientana to:
- Wyjątkowy Krem ze śluzem ślimaka, który powstaje bez szkody i krzywdy dla ślimaka,
- Peeling Papaja i Żeń-szeń indyjski o unikalnej formule i egzotycznych zapachach.
- Naturalne farby do włosów Bio henny, które nie tylko podkreślają kolor włosów ale również pielęgnują i regenerują.
Bądź #zORIENTOWANA to hasło przewodnie i oficjalny hashtag marki Orientana, zwracający uwagę na wszystkie aspekty życia w zgodzie z naturą, popierająca ideę zero waste, ekologii i zrównoważonego rozwoju.
Zapraszamy na www.orientana.pl
Oficjalne konto https://www.instagram.com/orientana/?hl=pl