Reklama
dzieci_rosna
Nie tak dawno temu świat zachwycał się malutkimi samochodami do wielkich celów. Od pewnego czasu maluchy te stają się coraz większe.

Przerośnięte Clio
Popularna renówka jest typowym przykładem ewolucji, która dotyka niewielkie samochody. Nie zdążyliśmy się nawet obejrzeć, a tu z miejskiego malucha wyrosło… coś dużego. Pierwsze Clio pojawiło się w 1990 roku jako następca Renault 5. Niewielki miejski samochodzik miał być autem dla każdego, przeznaczonym do krótkich podróży. Minęło 12 lat i trudno poznać „kliówkę”. Zmieniła się nie tylko moda, a z nią kanty i obłości, kształt refl ektorów oraz rodzaj wykończeń. Samochód ten (i jego bezpośredni konkurenci – też) ma nieco większe ambicje rozwijać się nie tylko estetycznie, ale także funkcjonalnie. Dlatego modele są pięciodrzwiowe, obszerne, z dużym bagażnikiem, wieloma schowkami, klimatyzacją i bogatym wyposażeniem. Pozostają przy tym dynamiczne i oszczędne. Jeszcze dekadę temu wydawało się, że takie auto nie istnieje. Nowe Clio występuje wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej i lżejszej od poprzednika o 100 kg. Wnętrze można zaprojektować samodzielnie – od deski rozdzielczej przez panele drzwi, kierownicę, uchwyty nad przednimi drzwiami, podstawę dźwigni zmiany biegów, obramowania nawiewów, tapicerkę, aż po dywaniki. Clio będzie oferowane z dwoma silnikami do wyboru: turbodoładowany 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 899 cm3, z systemem Stop&Start, o mocy 90 KM i momencie obrotowym 135 Nm i 4-cylindrowym dieslem 1,5 litra 90 KM, ale z moment obrotowym 220 Nm. Takie teraz mamy maluchy…

Więcej w numerze

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo