Reklama

Rozmowa z?Tomaszem Chalimoniukiem, który objął funkcję Prezesa spółki TTcomm SA w?grudniu ubiegłego roku, o?zmianach, jakie zamierza wprowadzić w?spółce tak dobrze znanej na rynku usług telekomunikacji satelitarnej

tt

Panie Prezesie, TTcomm to doświadczenie i?mocna pozycja w?branży telekomunikacji satelitarnej. Firma zaczynała działalność ponad 15?lat temu jako oddział norweskiego giganta telekomunikacyjnego TELENOR. Przypomnijmy, że było to w?czasach, gdy telefony stacjonarne były dobrem luksusowym, komórki miały wielkość walizek i bywały zwykle poza zasięgiem, zaś internet stanowił apokaliptyczną wizję czegoś, czego era miała dopiero nadejść. Już w?tych czasach Pańska firma sprowadzała do kraju nowoczesną technologię satelitarną - dla wszystkich, którzy nie mogli lub nie mieli cierpliwości czekać na „przydział numeru", a?konieczność posiadania szybkiej i?sprawnej komunikacji oraz łączności ze światem traktowali priorytetowo.

Tak było rzeczywiście. Wcześniej tylko TP SA świadczyła usługi satelitarne, zresztą wyłącznie dla strategicznych państwowych przedsiębiorstw, np.?w?zakresie łączności z?polskimi statkami pływającymi po świecie. TTcomm SA niósł łączność pod strzechy. Za pomocą naszych łączy działały m.in. pierwsze sieci bankomatów rozrzucone po prowincjonalnych miasteczkach, stacje benzynowe - gdzieś w?kraju, zapewnialiśmy dostęp do internetu tworzącym się po reformie administracyjnej starostwom powiatowym i?urzędom gminnym. Zaletą naszej działalności była zupełna niezależność od innej infrastruktury telekomunikacyjnej w?kraju. Po prostu, tam gdzie była potrzeba, jechał technik, stawiał antenę VSAT i?zestawiał łącze od satelity do punktu końcowego.

Więcej w numerze.

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo