Reklama
cowybrac

Ze światłem jest podobnie jak z muzyką – każda wywołuje u nas inne odczucia, tworzy inny nastrój.

Lampy i ich światło wpływają na klimat wnętrza, a tym samym na nasze samopoczucie. Tak jak meble i inne elementy wystroju domu, podlegają modzie. Gdy zbytnio jej ulegamy, przestają tworzyć spójną całość z wnętrzem. Dlatego kupujmy lampy zgodnie z naszymi upodobaniami, nie przejmując się zbytnio aktualnie panującymi trendami.

Przy doborze lamp kierujemy się na ogół jedną z dwóch możliwości. Albo wybieramy takie, które wtapiają się w otoczenie i są z nim zharmonizowane kolorystycznie, co powoduje, że nie od razu są zauważalne, albo takie, które jak rzeźby, zwracają na siebie od razu uwagę formą, kolorem lub wielkością. Ta ostatnia cecha jest z powodzeniem wykorzystywana nie tylko przez projektantów lamp. Przeskalowane wzory na tapetach, dywanach i obiciach mebli znakomicie współgrają z dużymi lampami stojącymi na podłodze.

Pierwsza opcja jest elegancka, zawsze bezpieczna, komfortowa dla naszego samopoczucia, ale to ta druga wywołuje okrzyk zachwytu naszych gości, gdy wchodzą do rozświetlonego domu.

Czy decydujemy się na lampy o spokojnej kolorystyce i o standardowych rozmiarach, czy na bardziej „agresywne” w barwach, wielkościach i fakturach, starajmy się przemyśleć naszą decyzję. Zastanówmy się, jaki efekt chcemy osiągnąć i zakochajmy się w tym istotnym elemencie wystroju, bo będzie z nami długo, jak nowy przyjaciel, którego wprowadzamy do domu, by w jego obecności czuć się dobrze i wyjątkowo.

Dobra lampa to dobry projekt, perfekcyjne wykonanie i szczypta natchnienia, bez którego powstaje tylko poprawny produkt oświetleniowy.

Maria Król-Kowalska

 

Więcej w numerze.

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo