Reklama
marketing_w_handlu01W listopadzie odbyła się druga edycja Retail Marketing Forum. Liczna frekwencja świadczy o tym, że impreza już na stałe zagościła w kalendarzach uczestników.
II Retail Marketing Forum (Forum Marketingu w Handlu Detalicznym) odbyło się 26 listopada 2009 roku w Warszawie. Podczas konferencji można było dowiedzieć się, jak wygląda siła nabywcza i zachowania zakupowe polskich konsumentów. Wyniki badań z tego zakresu zaprezentował Przemysław Dwojak z GfK Polonia. O typach kobiet, preferowanych przez nie stylach życia i markach opowiadał Jacek Młynarski z PBS DGA w ramach swojej prelekcji „Portret kobiety przedsiębiorczej”. Nie zabrakło też wiedzy na temat trendów na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych, które przedstawiła Małgorzata Gajuk z Polskiej Rady Centrów Handlowych. Sporo uwagi poświęcono też samemu miejscu sprzedaży. Dr Marek Borowiński, właściciel Psychologiakoloru.pl, tłumaczył, jak zwiększyć sprzedaż dzięki zastosowaniu zasad visual merchandising, a Patryk Rutkowski z ISC wyjaśniał, jak zbadać jakość obsługi klientów przez badania typu mystery shopping. Z biznesową stroną prowadzenia sklepów uczestnicy spotkania mogli się zapoznać m.in. dzięki wykładowi o franczyzie dr Marty Ziółkowskiej-Berman ze Szkoły Głównej Handlowej.

Organizatorzy zadbali też o wiedzę z zakresu nowych technologii. Sławomir Ziętarski z Brain Juice zdradził, jak wykorzystać internet, by umocnić wizerunek firmy na rynku i zwiększyć sprzedaż, dr inż. Elżbieta Hałas z Instytutu Logistyki i Magazynowania przybliżyła zasady działania tagów radiowych EPC w branży odzieżowej, natomiast Bartosz Jacyna z Logisys wyjaśnił, na czym polega nowoczesna logistyka i jak za jej pomocą można budować przewagę rynkową nad konkurencją. Prawne aspekty działalności biznesowej związane z ochroną danych osobowych przybliżył Artur Kostowski, właściciel portalu Ochronainformacji.pl.
Forum zwieńczył panel dyskusyjny, poprowadzony przez organizatora imprezy, Jerzego Osikę, właściciela firmy Promedia. Tematem przewodnim były trendy rynkowe, handlowe i marketingowe w branży modowej w Polsce. Uczestnikami dyskusji byli prelegenci forum oraz Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, właścicielka MediaDem, doradca ds. PR i marketingu Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Podczas II Retail Marketing Forum ogłoszono też wyniki konkursu na najlepszy sklep z branży mody Retail Marketing Awards 2009. W tym roku statuetkę i dyplom zdobyła firma Pawo. Firma DCB ufundowała zwycięzcy profesjonalną lampę kasjerską do wykrywania fałszywych banknotów, a dr Marek Borowiński, właściciel Psychologiakoloru.pl, przeprowadzi bezpłatny fachowy audyt sklepu Pawo z zakresu visual merchandisingu.

AM

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo