Reklama
Rozmowa z Tarekiem A. Ghaffarem, prezesem i właścicielem Viva Club

viva_viva_club01Od 2008 roku jest Pan właścicielem i prezesem biura podróży Viva Club. Na czym polega działalność Pana firmy?
Viva Club jest touroperatorem specjalizującym się w organizacji wyjazdów do Egiptu oraz Tunezji. Celem mojej firmy jest stworzenie tak bogatego programu pobytu w tych krajach, by każdy klient mógł znaleźć dla siebie odpowiednią ofertę. Z każdym sezonem zamierzamy poszerzać nasz program nie tylko o stacjonarne pobyty w hotelach, ale także o niezwykłe wycieczki i programy objazdowe, których nie ma jeszcze na polskim rynku.

Do kogo Viva Club kieruje swoją ofertę?
Najprościej byłoby odpowiedzieć, że chcielibyśmy dotrzeć do osób wybierających się na wakacje.
Choć rzeczywiście pragniemy zachęcić wszystkich do podróżowania z naszą firmą, rozumiemy, że każdy turysta ma swoje indywidualne potrzeby, które należy umiejętnie zaspokoić. Opierając się na tej wiedzy, zbudowaliśmy ofertę tak, by dotrzeć do różnych segmentów rynku. W naszym programie znajdują się hotele bardzo luksusowe, komfortowe, średniej klasy, jak również te budżetowe. Mamy świadomość tego, że dla wielu osób cena jest podstawowym kryterium wyboru, to właśnie dla nich przygotowaliśmy oferty z naprawdę atrakcyjnymi rabatami.

A co z klientami, którzy nie patrzą na cenę, a którzy zwracają uwagę na specjalne udogodnienia?
Oczywiście pamiętamy o nich i z myślą o tych osobach włączyliśmy do naszego programu obiekty, które znajdują się na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu zadowolą nawet najbardziej wymagających. Wśród nich znajdują się hotele znane i lubiane przez Polaków, stopniowo będziemy jednak włączać do katalogu nowe obiekty, które spełniają kryteria Viva Club. Poza oceną takich cech, jak standard, wyposażenie, poziom usług i położenie, przyjęliśmy jeszcze inne kryteria doboru poszczególnych resortów.

viva_viva_club02

Na czym one polegają?
Chcieliśmy pomóc naszym klientom sprecyzować ich własne potrzeby związane z wypoczynkiem, dlatego każdy z hoteli oznaczyliśmy nie tylko liczbą gwiazdek, ale też dodatkowym symbolem opisującym jego charakter. Nie zawsze chodzi przecież tylko o to, by mieszkać w luksusie. Czasem ważniejsza jest możliwość skorzystania z zabiegów spa w profesjonalnym gabinecie odnowy biologicznej, chęć rozegrania partii tenisa na korcie znajdującym się w obrębie resortu, czy zapewnienia dzieciom jak największej frajdy w czasie wakacji. W Viva Club klient znajdzie oferty spędzenia urlopu na sposób rozrywkowy, sportowy, w otoczeniu luksusu, kameralnie czy rodzinnie. Zwróciliśmy uwagę również na to, czy hotele oferują dostęp do internetu oraz gdzie są położone. Dla niektórych najistotniejsza jest bliskość plaży, dla innych centrum z kafejkami, dyskotekami czy słynnymi arabskimi bazarami.

Czy Viva Club zamierza organizować wyjazdy profilowane?
Tak. Już dziś można odnaleźć w naszej ofercie propozycje spędzenia urlopu połączonego z grą w golfa, nurkowaniem czy odnową biologiczną. Z czasem takich imprez będzie w Viva Club coraz więcej.

Czy zdradzi nam Pan tajemnicę, jakie są plany firmy na najbliższy sezon?
W okresie jesień-zima 2009/2010 zamierzamy poszerzyć nasze propozycje o nowe resorty oraz zaproponujemy polskim klientom kilka nowości. Jedną z nich będą wyjazdy na Saharę Zachodnią realizowane w trakcie pobytu w Egipcie. Ze szczegółami dotyczącymi programu będzie można zapoznać się na naszej stronie internetowej (www.vivaclub.eu) i w materiałach promocyjnych, ale już teraz powiem, że w zależności od potrzeb stworzymy taki wariant wycieczki, który będzie najbardziej odpowiadał turyście.

Czy znaczy to, że klient sam może zdecydować o swoim programie objazdowym?
W pewnym sensie tak, bo jego różnorodność zależy od długości pobytu, która waha się od 3 do 21 dni. Jednak podstawowe założenia są takie same, a mianowicie goście podróżują przez Saharę niczym starodawna karawana, śpią w namiotach w pobliżu oaz, a swoją przygodę z pustynią kończą pod granicą z Sudanem lub Libią. Różnica między dawnymi czasami a współczesnością jest taka, że członkowie wyprawy nie muszą dziś przemierzać morza piasku na wielbłądach, ale w jeepach z napędem na cztery koła.

A co z ofertą tunezyjską?
Nie zapominamy także o tym kierunku. W Tunezji zamierzamy wprowadzić możliwość pobytu w miejscach znanych, ale niezbyt popularnych wśród polskich podróżnych. Wszystkich zainteresowanych zapraszam na naszą stronę internetową, na której zostaną zaprezentowane szczegóły dotyczące wyjazdów w nowe rejony Tunezji.

Czy Viva Club oferuje imprezy tylko dla klientów indywidualnych?
Nie. W naszej firmie zajmujemy się także organizacją wyjazdów grupowych dla firm. Specjalnie dla nich przygotujemy imprezę „szytą na miarę” z uwzględnieniem wszelkich wymagań i specjalnych życzeń. Jeśli ktoś szuka pomysłu na wyjątkowy wyjazd motywacyjny lub chciałby zorganizować konferencję czy kongres, powinien zgłosić się do naszych specjalistów od incentive travel.

Dlaczego klienci powinni skorzystać z usług Viva Club? Czym wyróżniacie się na tle konkurencji?
Obecnie organizujemy wyjazdy do bardzo popularnych krajów, co może sprawiać, że jesteśmy postrzegani jako jedna z wielu firm touroperatorskich. Jednak nasza przewaga nad innymi organizatorami polega na tym, że nie unikamy odpowiedzialności za nasze czyny. Jesteśmy firmą solidną, uczciwą oraz niezawodną i właśnie te cechy mają stanowić  o naszej przewadze nad konkurencją.

W jaki sposób będzie Pan budował świadomość tych atrybutów wśród polskich klientów?
Najprościej mówiąc, korzystając z argumentów finansowych.

Co dokładnie ma Pan na myśli?
Już w zeszłym roku wprowadziliśmy dla turystów podróżujących z Viva Club specjalną gwarancję finansową, która mazapewnić ich o naszej rzetelności. Pomysł opiera się na zobowiązaniu, że każdy klient, któremu zostanie zmieniony hotel i nie zostanie on o tym wcześniej poinformowany, otrzyma od Viva Club zwrot gotówki w wysokości 1000 zł. Do tej pory jeszcze nikomu nie musieliśmy wypłacać tych pieniędzy.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała: Marzena German

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo