Reklama
Rozmowa z Markiem Sową, Marszałkiem Województwa Małopolskiego 
 
Panie Marszałku, pracował Pan w kopalni, wyjechał na jakiś czas do Finlandii, potem założył Pan własny biznes, jak to się stało, że został Pan samorządowcem? 
 
Pochodzę z rodziny, w której nikt nie bał się ciężkiej pracy. Jako młody człowiek przez pięć lat pracowałem w Kopalni „Piast” w Bieruniu, potem przez półtora roku w Finlandii, przy zbiorze truskawek, na budowie, w sklepie. Po powrocie do kraju próbowałem swoich sił w biznesie. Zawsze byłem osobą aktywną, chciałem zmieniać otaczającą mnie rzeczywistość. Praca dla dobra lokalnej społeczności od początku mnie pasjonowała i do dziś świadomie idę tą drogą; od najmłodszego sołtysa w ówczesnym województwie bielskim, aż do marszałka Małopolski. Bycie samorządowcem to służba publiczna, to umiejętność występowania w imieniu innych. Wiem, że wszystkie dotychczasowe doświadczenia zawodowe pozwalają mi lepiej zrozumieć argumenty oraz przekonania różnych grup: przedsiębiorców, pracowników czy ludzi, którzy decydują się szukać szczęścia za granicą. 
Rozmowa z Jackiem Majchrowskim, Prezydentem Krakowa 
 
Kraków to ośrodek kulturalny i turystyczny Europy. Zabytkowe Stare Miasto i Kazimierz  wpisano w 1978 r. na pierwszą listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Bycie gospodarzem tak wyjątkowego miasta musi być z jednej strony niezwykłą nobilitacją, ale z drugiej – nie lada wyzwaniem. Jakie cele wyznaczył sobie Pan jako prezydent miasta?
 
Przede wszystkim dwie kadencje mojego urzędowania poświęciłem na to, by Kraków stał się miastem metropolitalnym, ze wszystkimi obiektami potrzebnymi do funkcjonowania i rozwoju miasta. Wyjątkowość Krakowa, o której Pani mówi, stanowi pewną pułapkę – pokusę, żeby osiąść na laurach. Często słyszę, że niepotrzebnie wydajemy pieniądze na promocję Krakowa; jesteśmy przecież wpisani na listę UNESCO, jesteśmy najbardziej znanym polskim miastem w świecie, czegóż chcieć więcej, należy tylko z tego korzystać. Otóż cały czas powtarzam, że takie myślenie jest zgubne. Jeżeli miasto nie będzie się rozwijać i zmieniać, to kiedyś moda na niego przeminie, opustoszeje i ten trend będzie bardzo trudno odwrócić. 
 

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo