Reklama
 
Każdy 20 i 30-latek myśli, że jest niezniszczalny. Jest młody, prężny, pracuje od rana do wieczora i nie ma czasu na chorowanie. Jednak im dłużej funkcjonujemy w ten sposób, tym bardziej nasz organizm staje się wycieńczony i w końcu odmawia nam posłuszeństwa. Spełnienie zawodowe nie może oznaczać nieprzespanych nocy, pracy 24 godziny na dobę, której poświęcamy się w pełni. Musimy pamiętać o naszym zdrowiu, o tym, że nie możemy pracować jak roboty, gdyż w końcu nasz organizm zbuntuje się, a skutki mogą okazać się nieodwracalne. 
 
 
Dieta odchudzająca zazwyczaj kojarzy nam się z wyrzeczeniami, liczeniem kalorii i niesmacznym jedzeniem. Ciągłe nakazy i zakazy szybko nas zniechęcają i wracamy do swoich starych nawyków żywieniowych. Ale czy to prawda, że będąc na diecie musimy odmawiać sobie wszystkiego? Jest lato, a piękna pogoda sprzyja imprezowaniu w plenerze. Pizza, chipsy i napoje gazowane to obowiązkowe menu na tego typu przyjęciach. Oczywiście nie może zabraknąć też alkoholu. Jak sobie radzić będąc na diecie, gdy wokół tyle pokus? Spokojnie, nie ze wszystkiego musisz rezygnować, pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest umiar.
.

Czytaj więcej...

Chociaż istnieją ogólne, uniwersalne zasady dotyczące zbilansowanej diety, skład naszego codziennego menu należy dostosować również do wieku, płci, stopnia aktywności fizycznej, a przede wszystkim stanu zdrowia. Seniorzy, których organizmy pracują już w nieco inny sposób niż przed laty, z pewnością powinni zwracać szczególną uwagę na spożywane produkty. Niestety, wielu starszych ludzi nie jest świadomych tego, jak duży wpływ na stan ich zdrowia i komfort życia ma odpowiednie odżywianie.
 
Polacy poświęcają więcej uwagi bezpieczeństwu żywności niż inni Europejczycy – już ponad 80 proc. z nas wybiera naturalną żywność bez sztucznych dodatków i konserwantów. Zwracamy także coraz większą uwagę na to, czy opakowania produktów spożywczych zapewniają im wystarczające bezpieczeństwo - chronią ich wartości odżywcze, zabezpieczają przed dopływem światła i czy nie wchodzą w reakcję z zawartością. 
 
 
Stres to nieodzowny towarzysz życia każdego człowieka. Stresuje nas wiele rzeczy: praca, egzaminy, ale również pierwsza randka czy rozmowa kwalifikacyjna. Jego krótkotrwałe działanie może nie mieć większego wpływu na nasze zdrowie, jednak długotrwałe oddziaływanie może wpływać negatywnie na nasz układ nerwowy a nawet funkcje całego organizmu. 
 
Presja środowiska, dążenie do wyznaczonych celów, realizowanie kolejnych zadań i projektów, ale również odpowiedzialność za zespół w pracy oraz rodzinę i codzienna konieczność podejmowania kluczowych decyzji sprawiają, iż narasta w nas stres. Taki stan nie może trwać jednak zbyt długo, bo w końcu nasz organizm poczuje zmęczenie, a wręcz zniechęcenie do pracy, a nawet i życia, co może doprowadzić do depresji. Mimo iż często od przyjaciół słyszymy „nie stresuj się, nie warto”, to jednak ciężko w trudnej sytuacji „wyłączyć” emocje i racjonalnie podejść do problemu. 
 
KOMENTARZ: DR KATARZYNA STOŚ, PROF. NADZW. INSTYTUTU ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIA
 
Marchew i sok marchwiowy charakteryzują się niską kalorycznością oraz wysokim poziomem substancji odżywczych. Są źródłem karotenoidów, głównie beta-karotenu. 200 g marchewki czy 200 ml pasteryzowanego lub świeżego soku marchwiowego to zaledwie około 80 kcal.
 
Oceń w 3 prostych krokach, czy cierpisz na zagrażający zdrowiu i życiu obturacyjny bezdech senny
 
W ciągu dnia bywasz senny, rozdrażniony i łatwo się dekoncentrujesz, zdarzyło Ci się przysnąć w metrze lub za kierownicą? Chrapiesz i masz grubą szyję? Sprawdź! To może być zagrażający zdrowiu i życiu obturacyjny bezdech senny. Zweryfikuj w 3 krokach, czy znajdujesz się w grupie osób zagrożonych obturacyjnym bezdechem sennym i czy powinieneś podjąć dalsze działania diagnostyczne oraz terapię. 
 
 

 

Zrób dwa kroki do zwiększonej energii na wiosnę  -  nowe produkty Nutrilite™:  Phyto2Go i Witamina B PLUS 
 
 
Okres przedwiosenny jest dla wielu osób czasem obniżonej odporności organizmu i zwiększonego zmęczenia.  Częste infekcje wirusowe, uczucie senności i zmęczenia to tylko niektóre z objawów. Aby utrzymać dobrą kondycję psychofizyczną, niezbędne jest dostarczania organizmowi odpowiedniej dawki witamin i minerałów.  Uzupełnieniem codziennej diety może być przyjmowanie suplementów diety, które pomogą utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie przez cały rok. 
 
Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z dobroczynnego wpływu witaminy D na stan zdrowia, ale czy prawidłowo zaspokajamy zapotrzebowanie organizmu na ten składnik? Zwłaszcza zimą, kiedy brakuje słońca, ilość docierających do nas promieni słonecznych jest ograniczona, dodatkowo przebywamy większość dnia w pomieszczeniach oraz ograniczamy zabawy na świeżym powietrzu, skutkuje to występującym niedoborem witaminy D.
 
Karmienie piersią niesie ze sobą liczne korzyści zarówno dla nowonarodzonego maluszka jak i jego mamy. Nie zawsze jest jednak łatwe, ponieważ narosło wokół niego wiele mitów, z którymi trzeba się rozprawić.
 

Strona 1 z 15

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo