Reklama

dakarMęczą Cię małżeńskie kłótnie i potyczki? Twój związek przeżywa kryzys? A może wręcz przeciwnie – zupełnie bezproblemowo dogadujesz się ze swoim partnerem i… tylko zastanawiasz się jak długo potrwa cisza przed burzą? ;) Nieporozumienia i rutyna dotyczą każdej pary! Ale jak sobie z nimi poradzić? Jak rozgrzać uczucia w związku i tchnąć w niego powiew świeżej miłości? Recepta jest prosta! Kobieto – przestań marudzić i narzekać na swojego partnera, lecz doceń jego starania! Mężczyzno – podaruj swojej kobiecie zupełnie wyjątkowy prezent i… zabierz ją na romantyczną podróż w pustynne plenery!

Czytaj więcej...

pierwotnaSpecjalnie na prośbę widzów, po niemalże dwuletniej przerwie, na deski Teatru Ludowego w Krakowie wkroczy spektakularna i jedyna w swoim rodzaju Kobieta Pierwotna! 

Kimże jest rzeczona niewiasta? To prawdziwa kobieta z krwi i kości. Ma swoje słabsze dni, ale nie użala się nad sobą, gdyż wie, że w dzisiejszych czasach trzeba być twardym. Kolejne nieudane związki szufladkuje gdzieś w podświadomości i wytrwale próbuje znowu. Z kimś nowym. Inaczej. A potem budzi się rano i po raz nieskończony powtarza swoje ulubione „nigdy więcej”. Nigdy więcej tyle alkoholu, nigdy więcej angażowania się, nigdy więcej seksu z przypadkowo poznanymi mężczyznami, nigdy więcej rozczulania się nad sobą.

„Kobieta Pierwotna” to sztuka wybitnego litewskiego poety i dramaturga, Sigitasa Parulskisa w adaptacji znanego scenarzysty i aktora – Cezarego Harasimowicza. Spektakl porusza szereg kwestii, stanowiących sedno problemów międzyludzkich, które niewątpliwie są ponadczasowym tematem. Zagadnienie braku porozumienia między kobietą, a mężczyzną nie jest nikomu obce, a jednocześnie wydaje się, że jest to kwestia nie do rozwiązania. Twórcy sztuki podjęli trud ukazania tego problemu w „krzywym zwierciadle” – z dużą dozą humoru i z ogromnym dystansem.
Tytułową bohaterką monodramu jest legenda polskiej sceny teatralnej i kabaretowej - Hanna Śleszyńska. Aktorka rewelacyjnie wciela się w postać, wydaje się wręcz, że sztuka została napisana specjalnie dla niej! Wiarygodność artystki podkreślona jest przez jej sceniczny seksapil, frywolność i wrodzone uwodzicielstwo. Tworzy kreację, z którą mogłaby się utożsamiać każda współczesna kobieta. Postać, w którą wciela się Śleszyńska jest w stu procentach świadoma swojej wartości. Flirtując z publicznością, nie boi się poruszać tematów powszechnie uważanych za tabu. Zwierza się widzom ze wszystkich swoich sekretów, przedstawia anegdoty, które rozśmieszają ich do łez. Jej komentarze - jakże błyskotliwe oraz prawdziwe - powodują wybuchy salw śmiechu, a jednocześnie prowadzą do wniosku, że ma rację!

Kobieta Pierwotna ma świadomość, że to mężczyźni są jednocześnie jej największym szczęściem i klęską. Wydaje się jakby tylko o nich myślała. Z jednej strony ich kocha, chce się z nimi spotykać, bawić, szaleć, upijać, ale z drugiej ich nienawidzi. Za to, że zawsze okazują się frustratami, nieudacznikami, desperatami, ignorantami, kombinatorami, pracoholikami, seksoholikami i innego rodzaju tytułowymi bohaterami książek do psychologii z rozdziału: uzależnia, dewiacje i inne zaburzenia.

Ach, gdzie są ci porządni, inteligentni, wierni, pracowici, kochający mężczyźni? W dodatku wrażliwi i męscy rodem z powieści Jane Austin? Przecież i takich Bóg stworzył. Chyba jeszcze nie powymierali? Kobieta Pierwotna więc tropi. Rozgląda się, szuka, dąży do odnalezienia choć jednego osobnika tego ginącego gatunku. Niestety, do osiągnięcia obranego celu prowadzi długa i pełna ostrych zakrętów droga. Składają się na nie niezliczone błędy przy wyborze partnera, kompromitujące wpadki na randkach, skrajne niedopasowanie oraz komiczne sytuacje towarzyszące spotkaniom z nowopoznanymi mężczyznami. Cóż, raczej do modelowego bohatera powieści im daleko. No, chyba, że do głównego bohatera marnej jakości farsy…

Czytaj więcej...

ROBIN HAWDON

jak na wulkanieTłumaczenie Elżbieta Woźniak
Reżyseria Tomasz Dutkiewicz
Scenografia Wojciech Stefaniak Kostiumy Anna Męczyńska
Obsada: Aleksandra Konieczna, Grażyna Wolszczak, Agata Załęcka, Mirosław Baka, Sebastian Cybulski, Jan Jankowski, Robert Rozmus, Przemysław Sadowski

Staroświecki, zaciszny hotelik nieopodal Londynu w uroczym tradycyjnym prowansalskim stylu.. Jeszcze pełen uroku, choć już widocznie dotknięty zębem czasu...

Staroświecki, pocieszny właściciel hoteliku w uroczym tradycyjnym prowansalskim stylu. Już bez uroku i jeszcze bardziej widocznie dotknięty zębem czasu...Przyjazna obsługa mówiąca tylko po francusku...upsss, i żona właściciela hoteliku serwująca wyśmienite tradycyjne prowansalskie potrawy nie dotknięte jeszcze, na szczęście, zębem czasu.

Czyż może istnieć bardziej odpowiedni anturaż do spędzenia spokojnego, aczkolwiek namiętnego, weekendu dla małżonków zmęczonych sukcesami filmowymi w Hollywood i na londyńskich scenach? Dwójka celebrytów ze sporym małżeńskim stażem, szukająca w tym uroczym zakątku spokoju od paparazzich i nowych miłosnych uniesień...Jak słodko, jak sielankowo i rozkosznie...

Tylko czy hollywoodzki gwiazdor na pewno wysiada z limuzyny ze swoją żoną? Przecież ona nie ma dwudziestu lat i ilorazu inteligencji 90-60-95...A ten facet wnoszący do recepcji walizki, czy to na pewno jej mąż? Przecież on nie ma 30 lat i aparycji rosyjskiego gangstera...
No cóż...wulkan zaczyna dymić...
Czy staroświecki pocieszny właściciel hoteliku zdoła zapobiec nadchodzącej erupcji wulkanu?
Czy uda się zatrzymać nadchodzącą katastrofę? Jak sprawić, żeby małżonkowie się nie spotkali, a ich kochankowie nie odkryli prawdy?

I co zrobić z dociekliwym dziennikarzem, który nie wiedząc, że przebywa w centrum krateru wzbierającego wulkanu, zadaje coraz więcej niewygodnych pytań...

Czytaj więcej...

hiszpanska_mucha9 lutego w warszawskim Teatrze Kamienica odbędzie się premiera spektaklu autorstwa Jamesa Lee Astora Hiszpańska Mucha, w reżyserii Jakuba Przebindowskiego.

Akcja sztuki rozgrywa się w Londynie, w klimacie szalonych lat 30-tych. Jeden z głównych bohaterów - reżyser teatralny Arthur Spender właśnie przygotowuje oszałamiającą rewię, w której ma wystąpić Nora Wallins - gwiazda londyńskich teatrów muzycznych, prywatnie długoletnia partnerka reżysera.

Arthur, słynący ze śmiałych pomysłów inscenizatorskich, wyczerpuje budżet przeznaczony na realizację kolejnej wielkiej rewii. W związku z tym zmuszony jest poprosić producenta - Harrego Jo o kolejne fundusze. Producent przystaje na tę propozycję, jednak pod warunkami, które okażą się zbyt trudne do spełnienia.

Tytułowa Hiszpańska Mucha inicjuje serię zabawnych wydarzeń o mocno erotycznym podtekście. Spektakl utrzymany jest w jazzowych rytmach, ukazuje kulisy rewiowego teatru, czerpie z Szekspira i angażuje wełniany beret z Harrodsa - wszystko to w najlepszym, angielskim stylu Art Déco.

W spektaklu występują: Martyna Kliszewska, Anna Korcz, Dorota Zięciowska, Sambor Czarnota, Piotr Szwedes. Kostiumy przygotował ceniony projektant – Tomasz Ossoliński, o scenografię zadbał Witold Stefaniak.

Czytaj więcej...

hallo_szpicbrodkaWielki powrót Króla kasiarzy
Przedwojenna Warszawa. Ciężkie czasy, w których kryzys dotyka nawet niewielkie rewiowe teatrzyki. Jeden z nich, „Czerwony Młyn”, którego właściciel nie ma pieniędzy na dalsze prowadzenie działalności i opłacenie pracowników, stoi na skraju bankructwa. Dyrektor teatru otrzymuje od komornika nakaz zajęcia majątku teatralnego, gdy niespodziewanie pojawia się elegancki dżentelmen, inżynier Fred Kampinos i oferuje mu swoją pomoc…

Spektakl oparty jest na dynamicznej akcji, przebojowych piosenkach i błyskotliwych dialogach. Teatralna wersja dzieła pióra Ludwika Starskiego została przystosowana do możliwości i wymagań współczesnego teatru, zarówno pod względem artystycznym, jak i technicznej realizacji.
Premiera spektaklu „Hallo Szpicbródka” odbyła się 16 grudnia 2012 roku i była kulminacją obchodów jubileuszu 65-lecia Teatru Syrena. Przedstawienie zostało gorąco przyjęte przez zgromadzoną publiczność.

foto: Wunche&Samsel
projekt plakatu: Bożena Ślaga

reżyseria: Wojciech Kościelniak
adaptacja: Hanna Maria Kos
kierownictwo muzyczne i aranżacje: Marcin Steczkowski
przygotowanie wokalne: Aldona Krasucka
choreografia: Jarosław Staniek
kostiumy: Bożena Ślaga

Czytaj więcej...

imka_logoimkaTeatr IMKA to artystyczny wyraz pokolenia 40+. Powstał z inicjatywy Tomasza Karolaka. Przedsięwzięcie istnieje od zaledwie 2 lat, od 2010 roku. Jest to teatr otwarty szerokiej publiczności, poszukującej w sztuce teatralnej czegoś więcej niż bezrefleksyjnej rozrywki, głębszych doznań i wrażeń. IMKA proponuje spędzenie wieczoru w wyjątkowo interesujący sposób, ponieważ oprócz dobrej zabawy i humoru, proponuje wybitną literaturę, która stawia ważkie pytania, prowokując do głębszych przemyśleń. Charakterystyczne dla wszystkich wystawianych w teatrze spektakli jest wybitne aktorstwo teatralne i udział znanych aktorów.

Czytaj więcej...

Strona 4 z 4

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo