Reklama
 
Zapraszamy na pokaz spektaklu powstałego w ramach programu Lato w teatrze ZNZ / Żeby nie zgubić, 15 września o godzinie 18:00 w Pałacu Młodzieży w Katowicach. 
Teatr Naumiony z Ornontowic ze spektaklem „Kopidoł” w reż. Iwony Woźniak otrzymał dofinansowanie objazdów w ramach programu Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie – Teatr Polska.
 
W katowickim Pałacu Młodzieży już drugi tydzień trwa projekt Lato w Teatrze, podczas którego grupa około 40 uczestników pracuje pod okiem autorytetów z różnych dziedzin teatralnych. Zaangażowana w projekt młodzież wraz z organizatorami zaprasza na premierę spektaklu pt. „ZNZ / Żeby nie zgubić”, który jest efektem dwutygodniowej pracy warsztatowej. 
Musical „Amazonki i Wikingowie” Macieja Pawłowskiego będzie miał premierę 22 czerwca o godzinie 19:00 w Teatrze Muzycznym Roma. Spotkanie swoją obecnością uświetniły absolwentki Autorskiej Szkoły Musicalowej: Natalia Janoszek (Dreamz, The Green Fairy) i Justyna Bojczuk (Violetta, Akademia Pana Kleksa).
 
Poruszenie czyli Przegląd Etiud Wydziału Teatru Tańca PWST ma charakter interdyscyplinarny, obejmuje swym zakresem przegląd etiud stworzonych przez studentów WTT, warsztaty ruchowe prowadzone przez studentów dla wychowanek Młodzieżowego Ośrodka w Radzionkowie, a także działania w tkance miejskiej.

Od tysiącleci filozofowie, teologowie, socjologowie, religioznawcy i nie tylko, uważnie studiują życie Jezusa Chrystusa, prostego Galilejczyka, syna cieśli, Syna Bożego, który porwał miliony. To właśnie historia jego krótkiej doczesności stała się podstawą wiary Katolików, inspiracją dla sztuki, natchnieniem ludzi poszukujących mocnych fundamentów moralnych oraz największym wrogiem dla przeciwników jego nauczania. Tak dzisiaj, jak i w przeszłości. Jeszcze za życia wielu pytało Jezusa o sens jego przybycia na Ziemię, cierpienia i ofiary śmierci na krzyżu. Nawet towarzyszący mu uczniowie, stale obecni na drodze cudów i głoszenia słowa bożego, niejednokrotnie nie byli w stanie zrozumieć istoty słów Chrystusa, uproszczając je, przeinaczając lub po prostu lekceważąc. Miłość, sprawiedliwość, miłosierdzie, dobro i pojednanie okazują się bowiem nie być panaceum na ludzkie udręczenie, domagające się rewolucji, zemsty, a nawet przelewu krwi nieprzyjaciół. W tak okrutnej rzeczywistości rozterki nie omijają samego Jezusa, który z czasem zaczyna mieć wątpliwości, czując się dla swoich wyznawców bardziej gwiazdą niż duchowym przewodnikiem bożego planu rajskiej wieczności. 
 
Ostatnie dni życia Jezusa, stały się również kanwą dla największej i najbardziej znanej na świecie muzycznej interpretacji, czyli rock opery „Jesus Christ Superstar”, powstałej na przełomie 1969 i 1970 r. Libretto Tima Rice’a i kompozycje Andrew Lloyd’a Webbera doczekały się wielu realizacji teatralnych oraz filmowych, także w Polsce. Obok tych najbardziej znanych, jak spektakl w reżyserii Jerzego Gruzy w Teatrze Muzycznym w Gdyni czy w Teatrze Muzycznym w Łodzi, również Warszawa 18 marca 2016 r. była świadkiem własnej premiery „Jesus Christ Superstar” na deskach Teatru Rampa w interpretacji młodych-gniewnych sztuki musicalowej: Santiago Bello, Jakuba Wociala, Roberta Tondery i Tomasza Filipczaka. Wielomiesięczne przygotowania, okupione niejednokrotnie przez artystów zarwanymi nocami, podsycały apetyt publiczności, żądnej adekwatnej do epokowości utworu inscenizacji. Wobec powyższego, trzeba przyznać otwarcie, że nie brakowało sceptyków do końca niewierzących w możliwości twórcze ekipy, podejmującej się niezwykle trudnego zadania. Najwidoczniej jednak, trzymający kciuki za spektakl, mieli dużo większą siłę sprawczą, która zawiodła warszawską rock operę wprost do sukcesu. Już od pierwszych taktów, scen i fraz okazało się bowiem, że warto było czekać.
 
W dwóch rolach głównych, Jezusa i Judasza, zobaczyć możemy niezwykle utalentowanych młodych, ale doświadczonych adeptów sztuki muzycznej – Jakuba Wociala i Sebastiana Machalskiego. Obaj wręcz mistrzowsko poradzili sobie z pełnymi emocji nacechowanymi postaciami mistrza i ucznia-zdrajcy, którzy wielokrotnie podczas spektaklu zachwycają interpretacją, czystością oraz siłą śpiewanych utworów. I jak po Jakubie Wocialu, którego barwa głosu szczególnie w górnych rejestrach, a także dobrze znane publiczności kunszt i umiejętności, można się było spodziewać rewelacyjnego odnalezienia się w kreacji Chrystusa, tak Machalski jako Iskariota, potrafił przysłonić swojego mistrza świetnymi partiami wokalnymi, wzbudzającymi niejednokrotne owacje publiczności. Oczywiście poza majstersztykiem „Gethsemane” śpiewanym przez Jezusa w chwili zwątpienia tuż przed pojmaniem przez faryzeuszy, w którym Jakub Wocial potwierdza swoje mistrzostwo, doprowadzając słuchaczy do wzruszenia i euforii. Nie jest to jednak jedyny duet, który na długo zapadnie w pamięć publiczności. Na szczególne słowa uznania zasługują również Maciej Nerkowski w roli Piłata z fantastycznym brzmieniem i interpretacją, Natalia Piotrowska, jako Maria Magdalena i Agnieszka Fajlhauer, jako Annasz. Pozostali wokaliści nie odbiegają poziomem muzykalności, doskonale wpisując się w klimat opery i dopełniając świetnie zgraną obsadę. 
Misterna wokalna całość obsadzona została w skromnych acz wymownych dekoracjach i nowoczesnych kostiumach Doroty Sabak oraz wspaniałej choreografii utalentowanego, hiszpańskiego choreografa i tancerza o polskim sercu - Santiago Bello. Wysublimowany ruch, kunsztowne partie solowe i świetne sceny zbiorowe zespołu tanecznego, jedynie podkreślają, argumentują i uzupełniają akcję spektaklu, bez aspirowania do dominacji. Płynność fabuły z przenikającymi się scenami i wszechobecnym motywem postaci śmierci kołyszącej kulą życia niczym wahadłem w zegarze, na długo pozostanie w pamięci. A spektakl ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Do tego wspaniała muzyka wykonywana na żywo przez rewelacyjny zespół muzyków pod dyrekcją Tomasza Filipczaka, uwodzi, zaskakuje i prawdziwie zachwyca. 
Widząc kunszt warszawskiego, jedynie z nazwy na afiszu – koncertowego, wykonania legendarnej już rock opery Webbera, należy z pełną odpowiedzialnością przyznać, iż siła polskiej sceny musicalowej należy do młodego, odważnego i utalentowanego pokolenia artystów, dzięki którym Jezus Chrystus choć Supergwiazdą być nie chciał, powrócił jako Jesus Christ Superstar i daje światło ku nowym, równie dobrym scenicznym następcom w zupełnie innych tytułach. Oby nie jak w tym przypadku, dopiero za rok! Tylko teraz macie jedyną szansę, aby to zobaczyć.
 
Jesus Christ Superstar
Teatr Rampa w Warszawie
 
Libretto: Tim Rice
Muzyka: Andrew Lloyd Webber
Przekład: Wojciech Młynarski, Piotr Szymanowski
Reżyseria,Choreografia: Santiago Bello
Współpraca Artystyczna: Jakub Wocial
Asystent Reżysera: Robert Tondera
Kierownictwo Muzyczne: Tomasz Filipczak
Scenografia: Dorota Sabak
Reżyseria Światła: Tomasz Filipiak
Reżyseria Dźwięku: Tomasz Budkiewicz
Wizualizacja: Marcin Almert
Kierownictwo Produkcji: Eliza Parol
Inspicjent: Agnieszka Korczak / Marzenna Bednarska-Almert
 
Judasz: Sebastian Machalski
Jezus: Jakub Wocial
Maria Magdalena: Natalia Piotrowska
Piłat: Maciej Nerkowski
Herod: Daniel Zawadzki
Kajfasz: Paweł Tucholski
Szymon: Dominik Rybiałek
Piotr: Maciej Pawlak
Annasz: Agnieszka Fajlhauer
Kapłanka 2: Brygida Turowska
oraz
Anna Kędroń, Wiktoria Jabłońska, Paulina Janczak
Dominika Łakomska, Ewelina Kruk, Natalia Kielan
Santiago Bello, Michał Cyran, Patryk Gładyś, Robert Tondera
 
Skład Zespołu:
Keyboard 1/ Dyr: Tomasz Filipczak
Keyboard 2: Maciej Tomaszewski
Keyboard 3 : Marek Błaszczyk
Bas: Mirosław Wiśniewski
Guit 1 : Bartosz Hołownia
Guit 2: Jan Malecha
Drums: Grzegorz Poliszak
Instr. Perkusyjne: Adam Kram
Flet/Klarnet/Tenor Sax: Mariusz "Fazi" Mielczarek
Trąbka: Piotr "Ziarek" Ziarkiewicz
Waltornia: Piotr Kowalski
 
Subiektywnej oceny dokonał dla Was
Robert Stawski
 
Wielu młodych artystów, szczególnie śpiewających, tak samo szybko pojawia się na scenie, jak i z niej znika. Często zastanawiamy się, czemu dobrze zapowiadający się wokalista, niejednokrotnie świętujący triumfy we wszechobecnych dzisiaj „talent show”, rozpływa się na długi czas zaraz po wydaniu pierwszej piosenki lub płyty. Najczęściej wszystkiemu winien jest bezwzględny rynek muzyczny i jego bezlitosne prawa oraz rządzące nim demony o twarzach menadżerów, producentów i rzekomych promotorów. To oni, wykorzystując – można by rzec słowami wieszcza: „młodość górną i durną”, która poddaje się swojej nierozumności – często prowadzą marzycieli do nieuniknionej zguby. Pragnący wielkiej kariery początkujący twórcy bezkrytycznie wierzą w obietnice bez pokrycia, roztaczające wspaniałe wizje przyszłości, i zatracają swoją własną osobowość i wrażliwość dla ulotnej chwili zaistnienia na scenie.
Premierowe pokazy produkcji teatralnych Śląskiego Laboratorium Pedagogiki Teatru i oficjalne podsumowanie rocznych działań Śląskiego Laboratorium Pedagogiki Teatru. 

lejdistangoW Teatrze Studio Buffo 7 marca, o godz. 17:00 i 20:00 oraz 8 marca, o godz. 19:00 odbędzie się specjalny koncert z okazji Dnia Kobiet pt."LEJDIS TANGO". To wspaniałe widowisko dla grona wielbicieli tanga i talentu wokalnego Eweliny Flinty, Macieja Miecznikowskiego, Ani Ozner i Marcina Kołaczkowskiego. LEJDIS TANGO, czyli unikalny show tangowy przygotowany z okazji Święta Kobiet, specjalnie dla Pań, w aranżacjach i pod kierownictwem Hadriana Filipa Tabęckiego, w którym zaśpiewają artyści tj.: EWELINA FLINTA, ANNA OZNER, MACIEJ MIECZNIKOWSKI, MARCIN KOŁACZKOWSKI oraz zatańczą mistrzowie tanga: ANNA IBERSZER i PIOTR WOŹNIAK, a zagra fenomenalny zespół TANGO ATTACK.

A wszystko jedynie w Studio BUFFO! – tylko 7 i 8 marca!

PS. na Panie czeka symboliczny poczęstunek powitalny - lampka szampana! Ponadto limitowane bilety VIP zawierają możliwość specjalnej dedykacji ze sceny.

ZAPRASZAMY!!!

Czytaj więcej...

SexGuruRok 2015 zaczyna się naprawdę gorąco! Już w styczniu na deskach teatralnych ponownie zawita spektakl Jak zostać Sex Guru w 247 łatwych krokach. W tytułowej roli SEX GURU wystąpi rewelacyjny TOMASZ KOT, jeden z najpopularniejszych polskich aktorów, zwycięzca ostatniego Festiwalu Filmowego w Gdyni za najlepszą męską rolę pierwszoplanową w filmie Bogowie. Jeszcze w tym roku będziemy mogli podziwiać stworzone przez niego kreacje także w dwóch całkowicie ¬nowych filmach – thrillerze Fotograf oraz głośnej i oczekiwanej produkcji Disco Polo. Już wkrótce Tomasz Kot po raz kolejny wcieli się w postać szczerego do bólu doradcy życia intymnego. Jego kontrowersyjne ekspertyzy z pewnością zaskoczą i rozbawią widzów do łez!

„Jak zostać Sex Guru” – adaptacja sztuki znakomitego austriackiego komika, Wolfganga Weinbergera, w reżyserii Gabriela Gietzky’ego to rozpustnie śmieszne interaktywne przedstawienie dla dorosłych, w którym Tomasz Kot będzie naszym przewodnikiem po seksualnym labiryncie. Aktor w komediowy, pikantny, ale zdystansowany sposób przedstawi widzom wiele praktycznych porad i wskazówek jak urozmaicić ich życie erotyczne. Sex Guru pomoże także odpowiedzieć na pytania, których wcześniej nie śmieliśmy zadać, a które od zawsze nurtowały ludzkość: Czego tak naprawdę pragną kobiety? Jak często powinienem/powinnam uprawiać seks? Czy mężczyźni naprawdę wiedzą gdzie jest słynny punkt „G”?

Jeśli więc sądzisz, że Twoje życie seksualne jest idealne, a Ty sam epatujesz naturalnym erotyzmem, któremu nie oprze się nawet największy wzór cnót, przyjdź i przekonaj się, że rzeczywistość może być zupełnie odwrotna! A może uda Ci się zasięgnąć porad Sex Guru, które przemienią Twoje dotychczasowe życie w szalony, przepełniony niepruderyjnymi sytuacjami kalejdoskop? Weź sprawy w swoje ręce, kup bilet i zacznij jakże ekscytującą podróż do świata, o którym wcześniej nie miałeś pojęcia! Gorąco zapraszamy!

Czytaj więcej...

Strona 3 z 4

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo