Reklama
Cel konkursu
Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie jest pierwszym i jak dotąd jedynym tego typu konkursem w Polsce.
 
 
Celem Konkursu jest:
- umożliwienie młodym, polskim wiolonczelistom zaprezentowania się przed wybitnymi, polskimi i zagranicznymi wiolonczelistami i pedagogami,
- porównanie sztuki wykonawczej młodych, polskich artystów z kolegami - muzykami z całego świata,
- nawiązanie międzynarodowych kontaktów z pedagogami i kolegami wiolonczelistami,
- gromadzenie doświadczeń i przygotowanie do udziału w największych konkursach wiolonczelowych na świecie.
 
Róznice wobec innych konkursów
Jest to jedyny w Polsce i Europie konkurs wiolonczelowy, w którym wiek uczestników ograniczony jest do 24 lat, a zatem adresowany do całkiem młodych studentów
na początku ich artystycznych karier. Program przesłuchań zawiera wszystkie utwory wiolonczelowe Witolda Lutosławskiego, dając unikalną szansę wykonania z orkiestrą jego Koncertu Wiolonczelowego w Finale Konkursu.
 
Repertuar
Program Konkursu daje uczestnikom możliwość wyboru spośród najważniejszych i najbardziej reprezentatywnych utworów wiolonczelowych w szerokim zakresie
stylistycznym od baroku do muzyki współczesnej. Jest to okazja do wykazania się artystyczną kreatywnością i umiejętnościami warsztatowymi.
 
Przewidywany czas trwania wystepów jest nastepujacy:
I Etap - ok. 30 min.
II Etap - około 45 min.
Finał - w zależności od wybranego koncertu.
 
 
Od lutego 2000 r. Miedzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego należy do The World Federation of International Music Competitions a od grudnia 2000 r. jest członkiem The European Union of Music Competitions for Youth.
 
Więcej:
 
mat. prasowe

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo