Reklama
Rozmowa z Jerzym i Pawłem Tomkiewicz, właścicielami sklepów internetowych ButyRaj.pl i Skorzana.com
 
Wieloletni, rodzinny biznes z tradycjami, ale też nowoczesność, rozwój i nadążanie za aktualnymi trendami. Ojciec i syn – właściciele sklepów internetowych z obuwiem i galanterią skórzaną zdradzają, jak utrzymać się na rynku e-commerce i cieszyć się zaufaniem klientów. Opowiadają także o nowej odsłonie istniejącej od 10 lat marki Skorzana.com, która przechodzi teraz rebranding, by sprostać wymaganiom zmieniającego się rynku.
 
Prowadzą Panowie dwa sklepy internetowe Skorzana.com i ButyRaj.pl, ich historia jest zapewne powiązana? Jak to się zaczęło?
 
Jerzy Tomkiewicz: Początek naszej działalności sięga 1994 r. Zaczęło się od propozycji obsługi dużego importera obuwia w kraju i założenia jego filii w formie sprzedaży hurtowej. Trwało to do 2000 r., kiedy handel trójstopniowy dobrze funkcjonował. Uległo to zmianie pod koniec lat 90., doszły wówczas do głosu sieci handlowe. My także, sprzedaż hurtową zamieniliśmy na detaliczną. Założyliśmy wówczas kilkanaście swoich sklepów działających lokalnie. 
Paweł Tomkiewicz: W 2008 r. zaczęliśmy interesować się handlem w internecie. W trakcie studiów zgłębiałem wiedzę w tym zakresie. Jako młody człowiek byłem zafascynowany internetem. Dostrzegliśmy wówczas potencjał i perspektywę rozwoju rynku e-commerce. Padło na galanterię skórzaną. Tak powstał sklep internetowy Skorzana.com
J.T.: Po sukcesie Skórzanej, zaczęliśmy myśleć także o sprzedaży obuwia w internecie. W tamtym czasie ludzie z branży stukali się w głowę na myśl o takim rozwiązaniu. Słyszeliśmy: „co wy robicie, przecież buty trzeba przymierzyć, to na pewno nie wyjdzie”. Sprzedaż obuwia online była wówczas rzadkością. Z czasem zorientowaliśmy się, że jest to kwestia dużo bardziej perspektywiczna niż sprzedaż stacjonarna. Dlatego skupiliśmy się wyłącznie na niej, z jednym, pokazowym showroomem w Inowrocławiu. 
 
 
Sprzedaż internetowa znacznie różni się od stacjonarnej. Za co najbardziej cenią markę klienci Skorzana.com?
P.T.: Klientem marki Skorzana.com są głównie kobiety, które cenią sobie klasykę i wysoką jakość. Mamy też szeroką ofertę dla mężczyzn. Nasi klienci oczekują produktu wysokiej klasy, który posłuży im przez kilka sezonów. Najistotniejsze w sprzedaży internetowej jest naszym zdaniem zaufanie. Nie ma kontaktu bezpośredniego, ale jest wirtualny. To wymaga zaufania, na które trzeba zapracować. 
J.T.: Stawiamy na wysoką jakość obsługi klienta, czego odzwierciedleniem są wyrażane przez klientów opinie. Współpracujemy z największym serwisem opiniotwórczym Opineo.pl, gdzie użytkownicy mogą wyrazić swoją opinię o naszym sklepie oraz przeprowadzonych zakupach. Skorzana.com zebrała tam już ponad 5000, a ButyRaj.pl aż 8500 pozytywnych opinii i ani jednej negatywnej. Jest to dla nas priorytetowa, istotna informacja zwrotna o oczekiwaniach klientów odnośnie kolekcji, jakości produktów, czy też sprawności obsługi.
P.T.: Warto podkreślić, że ilość reklamacji jest na poziomie mniejszym niż 1%. Analizujemy współczynnik zwrotów i ilość reklamacji danego dostawcy i na tej podstawie podejmujemy decyzje o budowaniu kolekcji. Musi ona spełniać określone wymogi jakościowe. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam na współpracę tylko z uznanymi, czołowymi importerami i producentami.
 
Branża e-commerce jest niezwykle dynamiczna. Jak udaje się Wam utrzymać najwyższe standardy sprzedaży internetowej?
P.T.: Stawiamy na rozwój firmy w dziedzinie e-commerce. Wprowadzamy najlepsze praktyki pod względem funkcjonalności sklepu internetowego. Zbieramy najtrafniejsze rozwiązania, ciągle analizując to, co dzieje się na rynku polskim i zagranicznym. Wdrażamy wszystkie technologiczne możliwości, które mogą pomóc naszym klientom i jeszcze bardziej ułatwić proces zakupu. Stąd zeszłoroczny rebranding strony ButyRaj.pl, teraz pora na Skorzana.com
J.T.: E-commerce to ciągły rozwój i zdobywanie wiedzy. Kładziemy duży nacisk na edukację i szkolenia, podnosimy kwalifikacje, a także współpracujemy ze specjalistami, którzy pomagają nam dostosować się do zmian. Teraz pracujemy m.in. nad m-commerce, bo jej udział w sprzedaży znacząco wzrasta. Chcemy, by zakupy przez urządzenia mobilne były dla naszych klientów jeszcze łatwiejsze i szybsze. Mam pełną świadomość, że na świecie obecnie występuje “ekonomia przesytu”. Świat nie potrzebuje już tak bardzo wzrostu ilości produktów, skomplikowanych w obsłudze technologii ale udoskonalania tego, co i tak już w dużych ilościach posiadamy. Bezwzględnie idziemy w kierunku wartości, ułatwień i uproszczeń w codziennym życiu. Klient nie akceptuje przesytu treści i informacji, chce mieć te, które są mu na ten moment niezbędne. W tym kierunku skłaniamy się również w naszym biznesie. 
 
Jakie zmiany zaszły w Skorzana.com?
P.T.: Skorzana.com zmieniła swoją identyfikację wizualną i stronę internetową. Teraz jest nowocześnie, jeszcze bardziej funkcjonalnie, ale i bardzo estetycznie. Postawiliśmy na minimalistyczne, proste logo, które oddaje ducha marki. Skorzana.com odświeża także swoją komunikację. Zaplanowanych jest szereg działań z zakresu marketingu i PR-u, które pozwolą nam jeszcze lepiej dostosować się do oczekiwań rynku. 
 
W czym tkwi sekret powodzenia Waszego biznesu?
P.T.: Recepta na sukces to otwartość na nowe możliwości i przewidywanie tego, co może nastąpić. Dostosowanie do pędzącego czasu. Od początku naszej działalności zaszła ogromna zmiana – pojawiły się nowe narzędzia w internecie. Nasz biznes staramy się budować zgodnie z potrzebami rynkowymi. Podstawą jest wiedza i bieżąca analiza danych. 
J.T.: Bardzo cieszy nas dynamika wzrostu sprzedaży. Koncentrujemy się przede wszystkim na rozwoju naszego rodzinnego biznesu i zadowoleniu klientów. Świadectwem tego są otrzymywane wyróżnienia i nagrody m.in. w rankingach Opineo.pl czy e-Gazel Biznesu. Z pewnością możemy mówić o sukcesie, ale wymaga to dalszego rozwoju. Niewątpliwie, cechuje nas także optymizm. Mamy pozytywne nastawienie, co ułatwia nam prowadzenie biznesu. 
 
mat. prasowe

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo