Reklama
Świat oszalał na punkcie trzeciego potomka brytyjskiej pary książęcej. Do Pałacu Kensington od kilku dni z całego świata napływają życzenia i prezenty. Gratulacje złożyła również znana i ceniona polska marka HEFRA, jedyny polski producent srebrnych i posrebrzanych sztućców. Najmłodszy potomek Księcia Williama i Kate Middleton – książę Louis - otrzyma z Polski piękną srebrną łyżeczkę z wygrawerowanym imieniem oraz datą urodzin.
 
 
Polski prezent dla Księcia
Prezent nie jest przypadkiem, gdyż srebrna łyżeczka uchodzi za najbardziej elegancki prezent dla noworodka w Wielkiej Brytanii. Wynika to z tradycyjnego anglosaskiego powiedzenia, które głosi, że dziecko, któremu towarzyszy szczęście w życiu jest „urodzone ze srebrną łyżeczką w ustach”.
 
- Każdy rodzic chciałby, aby jego dziecku sprzyjał pomyślny los, dlatego chętnie obdarowujemy ukochane osoby prezentami „na szczęście”. Jesteśmy niezwykle podekscytowani narodzinami małego księcia, dlatego postanowiliśmy ofiarować parze królewskiej najpiękniejszy prezent z Polski – czyli ręcznie wykańczaną łyżeczkę „Bocianka”. Łyżeczka ma wygrawerowane imię oraz datę urodzin małego księcia, a także wagę i godzinę urodzin. Wierzymy, że prezent będzie służył maluszkowi, a rodzice docenią również fakt, że srebro ma właściwości antybakteryjne, więc jest wręcz zalecane dla dzieci – mówi Ewa Bałdyga, prezes zarządu HEFRA.
 
 
Piękna tradycja
Srebrna łyżeczka w tradycji anglosaskiej ma przynieść szczęście, dobrobyt i długie dostatnie życie noworodkowi. Zwyczaj początki bierze z XIV w., gdy w Europie panowała epidemia ddżumy. Zamożni ludzie chronili się wówczas przez zarazą stosując srebrne sztućce i zastawy, gdyż już wtedy wiedziano o antybakteryjnych właściwościach kruszcu. I to działało, gdyż odsetek zgonów wśród arystokracji w Wielkiej Brytanii, za czasów panowania dynastii Tudorów, był blisko połowę niższy. Nic zatem dziwnego, że wówczas najbardziej prestiżowym prezentem, jaki mogli ofiarować rodzice chrzestni dziecku, były srebrne łyżeczki. Dziś widok malca ze srebrem w buzi nie dziwi już nikogo, a tradycja staje się coraz bardziej popularna również w Polsce.
 
mat. prasowe
 
 
 
 

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo