Reklama
Dlaczego kobiety nie awansują? 
Bo nie chcą!
 
„Klasyczne uwarunkowania kulturowe sprawiają, że kobieta czuje się notorycznie niedowartościowana i ciągle musi coś udowadniać, a mężczyzna ma to w zasadzie dane. Przez lata pracy w biznesie przekonałam się, że panowie rywalizując o stanowiska kobiet jako konkurentek w swoich kalkulacjach nie uwzględniają w ogóle. A kobiety, żeby się przebić, zwłaszcza w zmaskulinizowanych instytucjach, muszą udowodnić, że mogą więcej i więcej potrafią. (…) Ale prawda jest taka, że one rzeczywiście na swym stanowisku potrafią działać skuteczniej niż panowie.”
Katarzyna Niezgoda 
Co sprawia, że kobiety czują się niedowartościowane i odczuwają presję konieczności ciągłego udowadniania swoich kompetencji? Skąd pojawiają się u nich blokady, które uniemożliwiają skuteczne dążenie do samorealizacji? Okazuje się, że problem często tkwi w ich głowach. 
 
Kobiety zbyt często ulegają stereotypom, które ograniczają ich starania w procesie walki o lepszą pozycję zawodową. Według Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i badania, przeprowadzonego na 700 Polkach w ramach ogólnopolskiej kampanii #StaćMnieNaSukces, „ponad połowa kobiet (56 proc.) przyznaje się do wyrzutów sumienia, kiedy chce zostać w pracy kosztem czasu z rodziną, 70 proc. kobiet rezygnuje z czasu tylko dla siebie, bo uważa, że rodzina jest ważniejsza i tylko niespełna 8 proc. kobiet odczuwa pełen komfort podczas realizacji swoich pasji.”
 
Wyniki te wyraźnie pokazują, jak wiele jest w tej materii jeszcze do zrobienia. Sukces kobiety w biznesie często w dużej mierze zależy od niej samej. Katarzyna Niezgoda radzi, jak pokonywać negatywne przekonania i nawyki, które torują drogę do osiągnięcia satysfakcji zawodowej. Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu udowadnia, że czasem niewielka zmiana w sposobie myślenia wystarczy, by pozbyć się ograniczeń, które istnieją w głowie, a przez które to bariery kobiety często rezygnują ze swoich marzeń.
 
Tytułowy „szklany sufit” to ograniczenia, które kobiety często stawiają sobie same na drodze do sukcesu. Jak zatem go osiągnąć? Przede wszystkim trzeba pielęgnować swoje marzenia, ale nie należy na nich poprzestawać, tylko przekuwać je w cele. 
 
W „Pięścią w szklany sufit” nie znajdziemy złotego przepisu, gwarantującego sukces. Książka jest raczej swoistym dekalogiem, który uświadamia, w czym tkwi problem pomijania kobiet w biznesie, częstego umniejszania ich wiedzy, zdolnościom i potencjałowi. Katarzyna Niezgoda, dzięki swojemu wieloletniemu, bogatemu doświadczeniu w branży, wymienia powody, dla których warto uwierzyć w swoje zdolności i siłę. Nie szczędzi też gorzkich słów – przysłowiowe kłody pod nogi w wielu przypadkach kobiety rzucają również same sobie. Ograniczenia, które nie pozwalają im piąć się w górę po szczeblach kariery, tkwią w ich głowach. 
„Jeśli poddajesz się potocznym opiniom, że kobiety nie bardzo nadają się do biznesu bądź nie chcą w nim pracować – zastanów się, czy nie robisz tego z lęku i czy w ten sposób sama siebie nie ograniczasz?” 
 
„Pięścią w szklany sufit” to praktyczny poradnik-motywator zarówno początkującej, jak i aktywnej kobiety sukcesu. Znajdziemy w nim wiele, opartych na doświadczeniu Katarzyny Niezgody wskazówek, dotyczących pokonywania barier i blokad, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu. Przeświadczenie, że kobiety są traktowane po macoszemu i zdecydowanie gorzej niż mężczyźni, jest jednocześnie pretekstem. Wymówką do tego, żeby nie walczyć o swoje marzenia. Jak pisze Niezgoda, w psychologii zjawisko to nazywane jest „autohandicap”. W praktyce kobieta zaniża sobie poprzeczkę w drodze do kariery, by ewentualną późniejszą porażkę, móc wytłumaczyć czynnikami zewnętrznymi. Zdaniem autorki między innymi właśnie takie zachowania decydują o mniejszym udziale kobiet w biznesie oraz ich awansach. 
 
Dzięki współpracy Edipresse Książki i Storytel.pl, książka „Pięścią w szklany sufit” ukazała się również w formie audiobooka.
 
 
O autorce:
Katarzyna Niezgoda –  uznana ekspertka ds. zarządzania zmianą. Ukończyła Wydział Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Z wykształcenia prawnik, pracę zawodową rozpoczęła w kancelarii adwokackiej. Następnie przeszła do biznesu, gdzie pełniła wiele menedżerskich stanowisk w obszarze HR. Od 1997 r. zasiadała w zarządach firm Nestlé Polska, BPH oraz Pekao. Od grudnia 2010 r. do czerwca 2012 r. pełniła funkcję  prezesa spółki DCG, właściciela marki Deni Cler Milano. Na swoim koncie ma wiele zawodowych wyróżnień, m.in. tytuł Dyrektora Personalnego Roku, wyróżniona wśród najbardziej wpływowych Polek magazynu Forbes oraz Home & Market. 
 
Dane wydawnicze:
Katarzyna Niezgoda, „Pięścią w szklany sufit”, Edipresse Książki, ISBN 9788381171588, oprawa: miękka ze skrzydłami, format: 140 x 200 mm, liczba stron: 224.
 
Storytel.pl – serwis, który w ramach wykupionego jednego abonamentu oferuje nieograniczony dostęp do tysięcy książek w języku polskim i angielskim. Można ich słuchać na tablecie lub smartfonie. Serwis obsługuje systemy operacyjne iOS, Android i Windows. Odtwarzanie audiobooków odbywa się w streamingu, ale książki możemy zapisać również w trybie offline, dzięki czemu korzystanie z aplikacji jest możliwe również bez dostępu do sieci.
 
Edipresse Książki to wydawnictwo w grupie Edipresse Polska. W ofercie znajdują się książki o tematyce poradnikowej, biografie, powieści obyczajowe, kulinaria, a także publikacje podróżnicze i fotograficzne. Autorzy wydawnictwa to poczytni i cenieni pisarze, znane osobistości i popularne gwiazdy: Beata Pawlikowska, Hanna Bakuła, dr Krzysztof Gojdź, Magda Gessler, Anna Jurksztowicz, Michel Moran, Marcin Kydryński, Jacek Bonecki, Robert Biedroń, Mariola Bojarska-Ferenc, Stephenie Meyer, Ewa Chodakowska, Dorota Wellman i inni. Ofertę książkową dopełniają produkty art&pap, w tym kalendarze, puzzle i gry planszowe. (www.facebook.com/edipresseksiazki; www.instagram.com/edipresseksiazki)
 
Fundacja Przyjaciółka powstała w 2000 r. Pomaga przede wszystkim dzieciom wychowującym się poza naturalną rodziną, promuje rodzicielstwo zastępcze, a także wspiera podopiecznych świetlic środowiskowych oraz leczenie i rehabilitację dzieci chorych i niepełnosprawnych. Przez 15 lat Fundacja pomogła ponad 17 tys. dzieci. Ta pomoc jest często długofalowa, objęła dofinansowaniem leczenie i rehabilitację ponad 750 dzieci, niektóre z nich są w programie ponad 10 lat. Fundacja Przyjaciółka przyznaje również stypendia na działania edukacyjne i rozwojowe dla dzieci z domów dziecka i rodzin zastępczych. Jest również członkiem Koalicji na Rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej i Forum Darczyńców w Polsce. Fundacja Przyjaciółka to przede wszystkim ludzie którym pomagamy, ale bez pomocy innych możemy niewiele. Dlatego każdy może pomagać z nami! Co możesz zrobić:
namówić swoją firmę do współpracy z nami,
przekazać nam 1% swojego podatku wpisując do zeznania podatkowego naszą nazwę i numer KRS 0000074781,
pomóc nam finansowo przekazując darowiznę na konto w mBank, PL72 1140 1010 0000 5494 1000 1001.
 
mat. prasowe
 

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo