Reklama
Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w 9. edycji Festiwalu Oper Barokowych. W tym roku Festiwal będzie dedykowany muzyce francuskiego baroku. Festiwal będzie trwał od 5 do 26 listopada 2017 r.
 
Festiwal otwieramy niezwykłym wydarzeniem jakim będzie premiera „Armidy” Jeana Baptysty Lully’ego. Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł on uznanie u takich mistrzów jak: Jean-Philippe Rameau, Christoph Willibald Gluck, Jerzy Fryderyk Haendel czy Jan Sebastian Bach. Spektakl, w reżyserii wybitnej mistrzyni opery barokowej – Dedy Cristiny Colonny – jest koprodukcją z Kammerakademie Potsdam, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik oraz Centre de Musique Baroque de Versailles. Scenografię przygotuje  Francesco Vitali a choreografią zajmie się Karin Modigh.
 
W przedstawieniu weźmie również udział holenderski zespół baletowy prowadzony przez Karin Modigh specjalizujący się w tańcach barokowych - Nordic Baroque Dancers. Nordic Baroque Dancers to zespół skupiający się na rozmaitych projektach choreograficznych i kontekstach tychże, opartych na muzyce XVII i XVIII wieku. Podejście artystów nie jest ortodoksyjne, często wymyka się ono z utartych ram epoki. 
 
Kierownictwo muzyczne obejmie wybitny dyrygent Benjamin Bayl, z którym zespół instrumentów dawnych Warszawska Opera Kameralna miała już wcześniej przyjemność współpracować. 
 
Spektakle 5 (premiera), 8, 9, 10, 14 listopada w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b
Soliści: M. Beucher, A. Rewiński / A. Kunach, S. Krzysiek / A. Żakiewicz, M. Kanclerski, J. Bręk, P. Pieron, T. Rak, S. Smulczyński.
Orkiestra: Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej pod dyrekcją Benjamina Bayl’a.
 
Podczas tegorocznej edycji festiwalu będzie miała miejsce również inna znacząca premiera - „Pigmalion" / „Dardanus” Jean-Philippe Rameau.
 
Jean-Philippe Rameau, bodaj najdoskonalszy z melodyków francuskiego baroku, potrafiący frazami oddawać uczucia i kontekst operowej fabuły, dzisiaj słusznie uznawany jest za jedną z najważniejszych postaci swojej epoki. Zarówno actes de ballet – „Pigmalion” jak i wpisany w poczet tragédies en musique „Dardanus”, to dzieła ukazujące warsztat i ponadczasowe wizjonerstwo kompozytora. Za ostateczny kształt inscenizacji tych dzieł w Warszawskiej Operze Kameralnej odpowiada jedna z najbardziej kompetentnych osób nie tylko w Polsce, ale w Europie, specjalistka od dawnej muzyki i dawnego tańca – Romana Agnel. Melomanów czeka artystyczna uczta zbudowana z tanecznego gestu, piękna muzyki i najdoskonalszego z instrumentów – ludzkiego głosu. 
 
Spektakle 17 (premiera), 18, 19 listopada  w Teatrze Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b
Soliści: K. Kozłowski, M. Stasiak, A. Siemieńczuk, S. Krzysiek
Orkiestra: Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej pod dyrekcją Benjamina Bayl’a.
Balet Dworski „Cracovia Danza”
 
Festiwal Muzyki Barokowej zakończy koncert 26 XI - Sirkki-Liisy Kaakinen-Pilch. Solistka poprowadzi od skrzypiec Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej - Musicae Antiquae Collegium Varsoviense.
 
mat. prasowe
 
 

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo