Reklama

 

11 lipca sala Teatru Warszawskiej Opery Kameralnej wypełniła się najpiękniejszymi partiami chóralnymi z repertuaru oper skomponowanych przez W.A. Mozarta.

 

Czytaj więcej...

Podczas kolejnego dnia Festiwalu Mozartowskiego (9 lipca) królował oczywiście Mozart.
Przed nami ostatni tydzień 27. Festiwalu Mozartowskiego. Za nami ogrom wzruszeń, niezwykłych spotkań i chwil na długo zapadających w pamięć.
Za nami wspaniałe koncerty symfoniczne i kameralne, wspaniałe dzieła operowe.
W przepięknych wnętrzach Zamku Królewskiego, 7 lipca,  odbył się niezwykły koncert muzyki klasycznej. Z towarzyszeniem orkiestry Musicae Antiquae Collegium Varsoviense z koncertem fortepianowym wystąpił artysta wybitny - Hubert Rutkowski. Artysta wykonał dwa koncerty fortepianowe W.A. Mozarta:  Koncert fortepianowy nr 11 A-dur KV 414 i Koncert fortepianowy nr 20 d-moll KV 466.
 
Kościół oo. Barnabitów pw. św. Antoniego Marii Zaccarii
 
Piękne, przejmujące dzieło Wolfganga Amadeusza Mozarta w którym kompozytor pokazał nie tylko wyżyny liryzmu w ariach, ale również kunszt polifoniczny, którego przejawem są partie chóralne. Pracę nad dziełem Mozart rozpoczął latem 1782 roku, ale nie ukończył go. Jeśli sięgniemy do adnotacji kompozytora to premiera miała miejsce 26 października 1783 roku w Kościele Św. Piotra przy wtórze aplauzu całego środowiska.  Jeśli  zaś wierzyć zapiskom z tamtego czasu, premierę poprzedziła tylko jedna próba. Samo dzieło wykraczało znacznie przed standardy swojej epoki.
 
Tradycyjnie jak w każdy poniedziałek, 27. Festiwalowi Mozartowskiemu towarzyszyło wydarzenie z cyklu Mozart OFF – Mozart na Placu Defilad.
5 lipca w przepięknych wnętrzach Teatru Królewskiego w Starej Oranżerii odbył się niezwykły koncert: Koncert w Wiedeńskim stylu A.D. 1783.
 
Bardzo mocnym punktem jego pierwszej części była jedna z najważniejszych i najbardziej znanych oper skomponowanych przez Wolfganga Amadeusa Mozarta – "Le nozze di Figaro" ("Wesele Figara"). Autorem libretta do opery jest Lorenzo Da Ponte. Powstało one na podstawie sztuki „Wesele Figara” Pierre'a Beaumarchais'go z 1784 r. Prapremiera opery miała miejsce w Wiedniu w 1786 r.
 
W ostatni poniedziałek Plac Defilad po raz kolejny gościł Warszawską Operę Kameralną w ramach cyklu Mozart OFF towarzyszącemu 27. Festiwalowi Mozartowskiemu w Warszawie. Zgromadzona wokół plenerowej sceny publiczność miała wielką przyjemność w delektowaniu się dźwiękami Mistrza z Salzburga. Tym razem dzieła Mozarta zaprezentował uznany kwartet smyczkowy.
 
 
 
Piękne, przejmujące dzieło Wolfganga Amadeusza Mozarta, w którym kompozytor pokazał nie tylko wyżyny liryzmu w ariach, ale również kunszt polifoniczny, którego przejawem są partie chóralne. Choć za owiane legendami i tajemnicami uznaje się mozartowskie Requiem to Msza c-moll niczym mu nie ustępuje „atrakcyjnością” w kontekście domysłów, prawd i mitów. Skomponowana rzekomo na obchody koronacji cudownego obrazu Matki Boskiej w  Maria-Plain nieopodal Salzburga (miejsce chętnie odwiedzane przez pielgrzymów), de facto z racji na wielką orkiestrację zdaje się bardziej pasować do wielkich przestrzeni salzburskiej katedry. 
 

Strona 1 z 10

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo