Reklama

Tylko Jude Law mógł zagrać postać Gina w kipiącej erotyzmem sztuce „Opętanie” na podstawie słynnego filmu Viscontiego.
 
Najpierw była powieść Jamesa M. Caina, potem film Luchina Viscontiego („Lampart”, „Portret rodzinny we wnętrzu”, „Zmierz bogów”). Należący do światowej czołówki reżyser Ivo van Hove („Hedda Gabler” z Ruth Wilson) w obu znalazł inspirację dla swojego spektaklu – przygotowanego z myślą o seksownym gwiazdorze współczesnego kina. Na szczęście Jude Law znalazł czas pomiędzy realizacją kolejnych filmów i wystąpi na scenie londyńskiego Barbican Theatre. Zapraszamy do kin na przedstawienie zrealizowane w ramach cyklu NATIONAL THEATRE LIVE. 
 
 
Sztuka Toma Stopparda „Rozenkranc i Gildenstern nie żyją” po 50 latach od swej prapremiery powraca na deski The Old Vic w Londynie. Spektakl będzie transmitowany do kin 20 kwietnia. Potem w polskich kinach będzie można zobaczyć liczne retransmisje zarejestrowanego przedstawienia.
 
 
„TRISTANEM I IZOLDĄ” Richarda Wagnera rozpoczyna się jedenasty sezon transmisji z nowojorskiej The Metropolitan Opera. Spektakl w reżyserii MARIUSZA TRELIŃSKIEGO będzie transmitowany na cały świat 8 października. To setny przekaz w ramach cyklu „The Met: Live in HD”.
 
SPECTATOR - WIĘCEJ NIŻ KINO
Przedstawia film:O MATKO! UMRĘ…
tytuł oryginalny: Je Me Tue A Le Dire
 
„ZABAWNY, WZRUSZAJĄCY, PIĘKNY” 
HOLLYWOOD REPORTER  
 
PREMIERA:  23 września 2016
Produkcja: Belgia, Francja 2016
Czas: 90 min
Gatunek: czarna komedia
 
Z kina możesz wyjść – stamtąd nie!
Premiera: 13 listopada 2015

gloriaReżyseria: Sebastián Lelio
Scenariusz: Sebastián Lelio, Gonzalo Maza
Występują: Paulina García, Sergio Hernández
Kraj produkcji: Chile, Hiszpania, 2013
Czas trwania: 110 minut
Dystrybucja: Art-House

Fenomenalnie przyjmowana na festiwalach filmowych. Z MFF w Berlinie wyjechała ze Srebrnym Niedźwiedziem dla Najlepszej Aktorki, Nagrodą Jury Ekumenicznego i Nagrodą Gildii Niemieckich Kin Arthousowych. Oficjalna chilijska kandydatka do Oscara w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny. Podbija serca widzów w każdym wieku – „Gloria”.

Gloria (Paulina García) to atrakcyjna kobieta w średnim wieku. Mieszka sama, z dziećmi widuje się rzadko, ale regularnie odwiedza dancingi. Spędza tam miło czas, choć zazwyczaj stroni od towarzystwa mężczyzn. Jej nastawienie się zmienia, gdy jednej z tanecznych nocy na parkiecie pojawia się Rodolfo (Sergio Hernández). Czarujący dżentelmen sprawia, że Gloria nabiera ochoty na płomienny romans. W tym wiarygodnym psychologicznie, przepięknie skomponowanym i zagranym filmie motorem napędowym akcji są emocje. Melancholia w życiu Glorii splata się więc z beztroską zabawą, miłość z rozczarowaniem, a obojętność z niegasnącą chęcią życia.

Czytaj więcej...

vivianechcesierozwiescAURORA FILMS przedstawia przejmujący głos w sprawie praw kobiet w Izraelu

VIVIANE CHCE SIĘ ROZWIEŚĆ, w reżyserii Ronit i Shlomi Elk Abetz
(Izrael, Francja 2014, 115 min.)

Pełna emocji historia naświetlająca problem, o którym milczą media

W KINACH OD 20 LUTEGO 2015

Pokazywana na festiwalu w Cannes i izraelska kandydatka do Oscara 2015 „Viviane chce się rozwieść” to przejmująca opowieść o walce kobiety o jej godność i niezależność we współczesnym Izraelu. Bohaterką tej historii jest Viviane Amsalem, która próbuje uzyskać rozwód ze swoim mężem Elizeuszem przed jedynym prawnym organem właściwym dla takich spraw w jej ojczyźnie – sądem rabinicznym. Kobieta i jej prawnik muszą zmierzyć się z bezkompromisową postawą Elizeusza, który ignoruje nawet zawiadomienia rabinów o zwołaniu. Kiedy w końcu nie będzie mógł wymigać się od przyjścia do sądu, wciąż uparcie odmówi przyznania żonie rozwodu (czyli tytułowego gett), mimo że już od lat żyją w separacji. Zbliża się ostateczna rozprawa. Świadkowie zostają wezwani, procedury ciągną się, a Viviane nadal nie jest w stanie odzyskać utraconej godności. „Viviane chce się rozwieść” jest głosem w sprawie praw kobiet w Izraelu do samostanowienia i niezależności. Ta pełna emocji historia, którą nagrodzono izraelskim Oscarem w głównej kategorii, naświetla problem, o którym milczą media, zajęte doniesieniami wojennymi ze strefy konfliktu izraelsko-palestyńskiego.

ZAPRASZAMY!

Pobierz pressbook >>

mat. Aurora Films

Czytaj więcej...

rzymskaaureolaPremiera: 6 luty 2015

Nakręcił już dokument o indyjskim rybaku, o wyrzutkach mieszkających na amerykańskiej pustyni i o meksykańskim mordercy. W końcu Gianfranco Rosi zdecydował się wrócić w rodzinne strony i opowiedzieć o krętej drodze na skraju rzymskiej metropolii. Po dwóch latach, jakie reżyser spędził w minivanie, powstała „Rzymska aureola” – dokument, który poszerza horyzonty i zmusza, by zatrzymać się w miejscu, którego większość z nas nawet by nie zauważyła.

Tytuł oryginalny filmu – „Sacro GRA” pochodzi od skrótu GRA, oznaczającego Grande Raccordo Anulare, czyli 68-kilometrowa obwodnica wokół Rzymu. Co można zobaczyć, gdy na chwilę zatrzymamy się w okolicach tej trasy? W dzień sznurki samochodów, w nocy nieco abstrakcyjne taśmy zlewających się ze sobą, kolorowych świateł. Gianfranco Rosi dostrzega tu jednak coś więcej i pokazuje nam życie w cieniu bezosobowych, betonowo-asfaltowych konstrukcji. Pod spodem toczy się pełne kolorów, arcyciekawe życie. Dzięki niemu poznajemy pełnokrwistych bohaterów, którzy nie dają o sobie zapomnieć na długo po seansie filmu. Zatrzymujemy się, by poznać kolejno: ojca i córkę – mieszkańców maleńkiej kawalerki, emerytowaną tancerkę erotyczną, ratownika medycznego, poławiacza psikorzy oraz mężczyznę, który przychodzi na ratunek umierającym drzewom. Czy tych ludzi coś łączy czy są między nimi tylko różnice? Na pewno droga szybkiego ruchu jest kontrastem dla ich losów. Biografia niejednego utknęła w martwym punkcie lub jest pisana w rytmie tak powolnym, że nikt w mieście o nią nie dba. Z dala od miasta, jakie znamy ze wakacyjnych pocztówek, rozgrywają się małe radości i dramaty, jakich nigdy byśmy się nie spodziewali. Rosi z czułością opowiada o tym, co najciekawsze, najbardziej intrygujące i wciąż tajemnicze.

Pobierz pressbook >>

Czytaj więcej...

macondoJury 19. Forum Kina Europejskiego Cinergia (7-14 listopada 2014, Łódź) pod przewodnictwem Krzysztofa Gierata przyznało Kryształową Łódkę dla Najlepszego Debiutu Europejskiego dla filmu „Macondo" w reż. Sudabeh Mortezai. Laureatka otrzymuje też nagrodę finansową w wysokości 10 tys. zł ufundowaną przez Agnieszkę Odorowicz, dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Polscy widzowie mogą obejrzeć "Macondo" od 12 grudnia w kinach studyjnych w całej Polsce.

Głównym bohaterem filmu jest jedenastoletni Ramasan, który mimo młodego wieku, dźwiga na swoich barkach ogromną odpowiedzialność. Według czeczeńskiej tradycji stał się właśnie mężczyzną stojącym na czele domu, który zamieszkuje razem z matką i dwiema młodszymi siostrami. Domu nietypowego, bo umiejscowionego na przedmieściach Wiednia, w tytułowym obozie dla uchodźców Macondo. Ramasan mówi po niemiecku o wiele lepiej niż jego matka, Aminat, często pełni więc rolę tłumacza. Jego opieka nad kobietą wiąże się także z wyjaśnianiem jej treści dokumentów przychodzących z urzędów czy ze szkoły. Aminat wciąż próbuje przepracować traumy, które wywołały u niej utrata męża i wyjazd z rodzinnej Czeczenii. Musi także poradzić sobie jako samotna matka w obcym dla siebie środowisku wiedeńskich emigrantów. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy w życiu rodziny pojawia się Isa, podający się za przyjaciela ojca i męża. Przybysz darzy zmarłego dużym szacunkiem, którego wyrazem mają być posiadane przez niego pamiątki po nim – zegarek i rodzinna fotografia, które cały czas ze sobą nosi. Isa rozbudza w Ramasanie zainteresowanie ojcem. Chłopak zabiega o towarzystwo nieznajomego, ale ten nie chce go do siebie dopuścić, skrywając przed nim swoją przeszłość. Jednak mimo początkowego dystansu, mężczyźni coraz bardziej zbliżają się do siebie. Ramasan przekonuje się, że roztaczający nad nim skrzydła opieki przybysz mógłby z powodzeniem zastąpić nieobecnego w jego życiu ojca. Jednak kiedy zauważa, że matka zaczyna coraz bardziej interesować się Isą, postanawia chronić pamięć o zmarłym.

Czytaj więcej...

macondoChociaż Ramasan ma dopiero jedenaście lat, spoczywa na nim ogromna odpowiedzialność. Według czeczeńskiej tradycji stał się właśnie mężczyzną stojącym na czele domu, który zamieszkuje razem z matką i dwiema młodszymi siostrami. Domu nietypowego, bo umiejscowionego na przedmieściach Wiednia, w tytułowym obozie dla uchodźców Macondo. 

Ramasan mówi po niemiecku o wiele lepiej niż jego matka, Aminat, często pełni więc rolę tłumacza. Jego opieka nad kobietą wiąże się także z wyjaśnianiem jej treści dokumentów przychodzących z urzędów czy ze szkoły. Aminat wciąż próbuje przepracować traumy, które wywołały u niej utrata męża i wyjazd z rodzinnej Czeczenii. Na dodatek musi poradzić sobie jako samotna matka w obcym dla siebie środowisku wiedeńskich emigrantów.

Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy w życiu rodziny pojawia się Isa, podający się za przyjaciela ojca i męża. Przybysz darzy zmarłego dużym szacunkiem, którego wyrazem mają być posiadane przez niego pamiątki po nim – zegarek i rodzinna fotografia, które cały czas ze sobą nosi.

Isa rozbudza w Ramasanie zainteresowanie ojcem. Chłopak zabiega o towarzystwo nieznajomego, ale ten nie chce go do siebie dopuścić, skrywając przed nim swoją przeszłość. Jednak mimo początkowego dystansu, mężczyźni coraz bardziej zbliżają się do siebie. Ramasan przekonuje się, że roztaczający nad nim skrzydła opieki przybysz mógłby z powodzeniem zastąpić nieobecnego w jego życiu ojca. Jednak kiedy zauważa, że matka zaczyna coraz bardziej interesować się Isą, postanawia chronić pamięć o zmarłym.

Reżyseria Sudabeh Mortezai
Austria 2014, 93 min.

W KINACH OD 12 GRUDNIA 2014

Dystrybucja: VIVARTO sp. z o.o.
Produkcja: FreibeuterFilm (Austria)

Czytaj więcej...

Strona 1 z 3

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo